دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵

مشکلات دامنه دار صنفی اهالی سینما/۵

رمضانی فر: خانه سینما هیچ همتی برای رفع مشکلات صنفی سینماگران ندارد/ از مدیران سینمایی خواهشمندیم تدبیری عاجل برای رفع بحران معیشتی و بیکاری اهالی سینما داشته باشند

عزت الله رمضانی فر در پنجمین روز بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها

سینماپرس: عزت الله رمضانی فر بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در آستانه روز ملی سینما در خصوص مشکلات دامنه دار صنفی اهالی سینما گفت: خانه سینما هیچ همتی برای رفع مشکلات صنفی سینماگران ندارد! این به ما ثابت شده که گوش کسی به حرف ها و درددل های ما بدهکار نیست و مدیران به وظایف شان عمل نمی کنند و از این رو واقعاً نمی دانیم باید دردهای مان را به چه کسی بازگو کنیم!

بازیگر فیلم های سینمایی «لامینور» و «حالا چه شود» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بارها درخواست کردیم که مشکلات ناشی از بیکاری، خانه نشینی، مسائل صنفی و معیشتی و رفاهی و بیمه ای اهالی سینما سر و سامانی پیدا کند اما متأسفانه روز به روز شاهد فشار بیشتر روی اهالی سینما بودیم و به جای آنکه دردی از آن ها درمان شود فشار ناشی از محدودیت های کاری بیشتر آن ها را خرد کرده و می کند.

رمضانی فر سپس با بیان اینکه مدیران در هریک از سازمان ها و نهادهای مرتبط با سینما مسئولیت جدی در قبال سینما و پاسداشت اهالی سینما دارند اظهار داشت: صمیمانه از مدیران سینمایی خواهشمندیم تدبیری عاجل برای رفع بحران معیشتی و بیکاری اهالی سینما داشته باشند. ما امیدواریم محدودیت و سانسور در سینمای کشورمان کمتر شود تا میزان تولیدات بالاتر رود و افراد بیشتری بتوانند درآمد داشته باشند.

وی ادامه داد: سینمای ایران نباید روز به روز شاهد پسرفت باشد؛ پسرفت هنرمندان را از ادامه فعالیت شان خسته و دلزده می کند و مدیران باید انگیزه ادامه کار و فعالیت برای رشد و اعتلای سینمای کشور را در دل هنرمندان زنده کنند.

این سینماگر تأکید کرد: چراغ سینمای ایران مرتباً در حال کم فروغ تر شدن است و این اتفاق به هیچ وجه به نفع اهالی سینما نیست! ما زمانی می توانیم روز ملی سینما را جشن بگیریم و در آن شادمان باشیم که سفره هیچ سینماگری خالی از نان نباشد؛ همه سینماگران از حداقل امکانات زندگی برخوردار باشند و مشکل معیشتی نداشته باشند. من امیدوارم مدیران سینمایی هرچه سریع تر با هر نهاد و ارگانی که می تواند بخشی از مشکلات ناشی از بیکاری و خانه نشینی سینماگران را برطرف کند و بخشی از هزینه های زندگی شان را تأمین نماید وارد مذاکره شوند تا به امید خدا دیگر غمی در زندگی سینماگران وجود نداشته باشد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.