چهارشنبه ۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۱

راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) در سینما و تلویزیون/۱

همراه: مسئولان فرهنگی باید به درستی فضای راهپیمایی عظیم اربعین را تبیین کنند/ درام های خارق العاده ای در این راهپیمایی شکل می گیرد که هریک می تواند دستمایه تولید ده ها اثر باشد!

ابوالفضل همراه در مراسم بزرگداشت سالگرد شهادت سیدمرتضی آوینی

سینماپرس: ابوالفضل همراه رئیس فرهنگسرای نیاوران و بازیگر سینما و تلویزیون در آستانه چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در خصوص پرداختن به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) در سینما و تلویزیون گفت: هنرمندان و مسئولان فرهنگی باید به درستی فضای راهپیمایی عظیم اربعین را تبیین کنند تا تمامی مردم دنیا با این خیزش بزرگ آشنا شوند؛ تردید نکنید اگر این اتفاق به خوبی ترسیم و تبیین شود فیلمسازان بزرگ جهانی نیز مشتاق به حضور در این راهپیمایی و تولید فیلم و سریال و مستند خواهند شد.

بازیگر فیلم های سینمایی «رسوایی» و «اخراجی ها» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: واقعه عظیم راهپیمایی اربعین حسینی (ع) که از کشورهای مختلف شیعیان در آن حضور پیدا می کنند فرصت بی نظیری است برای تمامی هنرمندانی که در حوزه سینما فعالیت می کنند تا آثار درخشانی را در رابطه با عشق مردم به ائمه اطهار (ع) تولید کنند.

همراه سپس با بیان اینکه درام های خارق العاده ای در این راهپیمایی شکل می گیرد که هریک می تواند دستمایه تولید ده ها اثر باشد تصریح کرد: راهپیمایی اربعین بزرگترین راهپیمایی و گردهمایی مردمی در کل جهان است؛ مهمترین تفاوت این راهپیمایی با سایر موارد مشابه در دنیا این است که در این خیزش مردم به عشق ائمه اطهار (ع) در آن حضور پیدا می کنند و هیچ منافع اجتماعی، سیاسی یا اقتصادی در آن وجود ندارد.

این سینماگر سپس با انتقاد از هنرمندانی که چنین عظمت و شکوهی را نادیده می گیرند متذکر شد: بنده متأسفم از اینکه خیلی از هنرمندان ما هنوز این خیزش بزرگ مردمی را درک نکرده اند و همچنان در پی سوژه های خاصی هستند که هیچ نفعی برای فرهنگ و هنر کشور ندارد.

وی در پایان این گفتگو افزود: مسئولان فرهنگی کشور باید اهمیت ویژه تری به این رویداد بدهند و تسهیلاتی ایجاد کنند تا این رویداد بزرگ به فیلمسازان دنیا معرفی شود. راهپیمایی عظیم اربعین بسیار جای کار دارد و اگر به خوبی به آن بپردازیم هم مخاطبان خوبی خواهد داشت و هم از نظر جنبه های اعتقادی و دینی می تواند بسیار اثرگذار باشد و توطئه های دشمنان دین را خنثی کند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.