شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۹

راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) در سینما و تلویزیون/۶

مسافرآستانه: مدیران نباید از سر وظیفه اداری وعده پرداختن به مضامین عاشورایی بدهند و در عمل هیچ اقدامی نکنند/ هنر اگر به پدیده راهپیمایی اربعین نپردازد از رسالتش فاصله می گیرد

نشست خبری حسین مسافر آستانه دبیر چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

سینماپرس: حسین مسافرآستانه کارشناس فرهنگی در آستانه چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در خصوص بی توجهی به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) در سینما و تلویزیون گفت: مدیران نباید از سر وظیفه اداری وعده پرداختن به مضامین عاشورایی بدهند و در عمل هیچ اقدامی نکنند! بی شک علت عدم پرداختن به این موضوعات مهم در سینما، تلویزیون، تئاتر و... عدم سیاست گذاری و برنامه ریزی مدیران است! آن ها چه اقدامی برای حمایت از هنرمندان دغدغه مند انجام داده اند؟ کدام سیاست های تشویقی را برای تولید آثار هنری با این موضوعات در نظر گرفته اند؟

دبیر جشنواره تئاتر فجر در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: وظیفه اصلی همه هنرها این است که نیاز مردم در جامعه را برآورده سازند. با نیم نگاهی به خیزش عظیم مردمی در راهپیمایی اربعین حسینی (ع) متوجه می شویم که چقدر جامعه به این موضوع وابسته است و به تولیدات هنری در این راستا نیاز دارد.

وی ادامه داد: سیل عظیمی از مردم از کشورهای مختلف روزشماری می کنند و یک سال صبر می کنند تا در این حرکت پرشور و خیره کننده شرکت کنند. راهپیمایی اربعین حسینی (ع) مسأله مهمی است و بعاد مختلف دنیوی و اخروی دارد و هریک از این ابعاد می تواند بهانه ای برای تولید ده ها اثر فرهنگی و هنری باشد.

مسافرآستانه سپس با بیان اینکه هنر اگر به پدیده راهپیمایی اربعین نپردازد از رسالتش فاصله می گیرد تصریح کرد: سینما و تئاتر و موسیقی و نقاشی و هنرهای تجسمی باید در قبال این موضوع مهم واکنش داشته باشند و اگر توجهی به این مسأله نداشته باشند بی شک از رسالت واقعی شان فاصله می گیرند و از نقش مهمی که می توانند داشته باشند دور می شوند.

این مدیر فرهنگی در خاتمه این گفتگو افزود: مدیران در هر پست و رده و جایگاهی که هستند باید برنامه ریزی جدی برای رسیدن به این مقصود داشته باشند؛ متأسفانه تا امروز این برنامه ریزی نبوده که اگر بود در جایی خود را نشان می داد. مهم این است به این نیاز توجه شده و مفاهیم عاشورایی در هنر تبیین و ترسیم شود.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.