سه‌شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۶

راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) در سینما و تلویزیون/۹

شاهمرادی زاده: پرداختن به راهپیمایی عظیم اربعین در فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی از اوجب واجبات است/ این راهپیمایی تن استکبار جهانی را به لرزه درآورده!

ماشاالله شاهمرادی زاده

سینماپرس: ماشاالله شاهمرادی زاده بازیگر و کارگردان سینما در آستانه چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در خصوص بی توجهی به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) در سینما و تلویزیون گفت: پرداختن به راهپیمایی عظیم اربعین در فیلم های سینمایی و سریال های تلویزیونی از اوجب واجبات است؛ وای بر ما که سال های سال است این راهپیمایی با حضور ده ها میلیون نفر از شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار می شود اما دست روی دست گذاشته ایم و آثار درخوری در سینما و تلویزیون در باب این حضور عاشقانه تولید نکرده ایم.

کارگردان فیلم سینمایی «پنجشنبه آخرماه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بنده شخصاً چند سالی است یک فیلمنامه با عنوان «سر به راه» در خصوص این راهپیمایی عظیم نوشته ام اما تاکنون هیچ اقدام مثبتی از سوی مدیران سینمایی در باب ساخت آن انجام نشده و به تازگی این فیلمنامه را به دست آقای خزاعی داده ام و امیدوارم شرایط تولید آن را در دولت انقلابی سیزدهم فراهم آورند.

وی ادامه داد: مردم باید مطلع باشند این راهپیمایی چرا شروع شده؟ از کجا شروع شده؟ مردم دنیا باید بدانند این پیاده روی از زمان شهادت امام حسین (ع) تاکنون هیچ وقت لغو نشده و همه ساله برگزار شده و بسیاری افراد حتی برای این پیاده روی جان خود را از دست داده اند.

شاهمرادی زاده سپس با انتقاد از شرایط موجود اظهار داشت: متأسفانه گویا نه مسئولان عرق پرداختن به این موضوعات را دارند نه سینماگران! حالا دلیل این اتفاق چیست خدا می داند! یا اینکه دشمنان آن ها را کرخت کرده اند یا خودشان بی توجهند.

این سینماگر در پایان این گفتگو با تأکید بر اینکه این راهپیمایی تن استکبار جهانی را به لرزه درآورده متذکر شد: سینما و تلویزیون نباید رسالت خود را فراموش کنند؛ آن ها باید بدانند وظیفه شان آگاهی بخشی به جامعه است و باید با تولید فیلم ها و سریال های مناسب این آگاهی بخشی را برای جامعه که همواره با تهاجم فرهنگی بیگانگان روبرو است فراهم کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.