چهارشنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۴

راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) در سینما و تلویزیون/۵

اسلاملو: سازمان سینمایی باید دبیرخانه دائمی و جشنواره سینمایی تخصصی اربعین تأسیس کند/ راهپیمایی اربعین شبیه به حرکتی آخرالزمانی است که جهان را به سوی آگاهی و آزادگی سوق می دهد

محمدرضا اسلاملو در مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم نادر طالب زاده

سینماپرس: محمدرضا اسلاملو کارگردان سینما در آستانه چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در خصوص بی توجهی به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) در سینما و تلویزیون گفت: سازمان سینمایی باید دبیرخانه دائمی و جشنواره سینمایی تخصصی اربعین تأسیس کند؛ مسئولان وزارت ارشاد و سازمان سینمایی فراموش نکنند که باید اهداف کلان فرهنگی نظام و انقلاب اسلامی را دنبال کنند و بهترین و راهبردی ترین کار این است که جشنواره تخصصی اربعین تأسیس شود؛ مدیران سینمایی از فیلمسازان خارجی دعوت کنند به ایران بیایند و همراه با زائران به راهپیمایی اربعین بروند و فیلم بسازند؛ این ها دستاوردی ارزشمند است که تا همیشه تاریخ ماندگار خواهد شد و نام نیکی از بانیان آن به جای خواهد گذاشت.

کارگردان فیلم های سینمایی «شهابی از جنس نور» و «باغ سید» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: هر رسانه ای برای تبیین حماسه باشکوه راهپیمایی اربعین حسینی (ع) می تواند اثرگذار باشد. البته نباید این نکته را فراموش کرد که کارهای ظاهری و تشریفاتی و اینکه مثلاً تلویزیون به صورت موقت شور و حالی در این باره به مخاطب بدهد به تنهایی کافی و اثرگذار نیست و باید کاری عمیق و ارزشمند انجام داد.

وی ادامه داد: راهپیمایی عظیم اربعین با هر نوع گردهمایی در دنیا متفاوت است؛ یک حرکت ارزشمند است که متولیان آن خود مردم آزادی خواه و عاشقان و شیفتگان ولایت هستند؛ این راهپیمایی حرف های نو انسانی دارد. این راهپیمایی علاوه بر پوسته ظاهری اش که پر از شگفتی است در بطن خود بسیار عجیب تر است و در آن تعاریف انسانی عمیقی نهفته شده است.

اسلاملو سپس با بیان اینکه راهپیمایی اربعین شبیه به حرکتی آخرالزمانی است که جهان را به سوی آگاهی و آزادگی سوق می دهد تصریح کرد: مسئولان بخش بین الملل تمامی دستگاه ها و سازمان های مرتبط با سینما باید در راستای تبیین حرکت راهپیمایی اربعین گام بردارند. ما حتی به بهانه اربعین می توانیم انقلاب اسلامی را به دنیا صادر کنیم. با تولید و عرضه درست کالای فرهنگی مناسب می توانیم مردم دنیا را نسبت به ظلم و بیداد استکبار جهانی آگاه کنیم و آن ها را به سمت آزادی و آزادگی سوق دهیم.

این سینماگر تأکید کرد: راهپیمایی اربعین برکات عجیبی دارد. این همایش بیش از آنکه یک مراسم باشد سرشار از پیام الهی است! محتوا بر ظاهرش غلبه دارد. راهپیمایی اربعین می تواند یکی از مصادیق فوق العاده برای بخش بین الملل سینمای ایران باشد؛ این راهپیمایی باید جزو اهداف مهم مدیران باشد تا بر اساس آن سینمای کشور را دچار تحول و پیشرفت کنند.

وی در پایان این گفتگو افزود: باید پیام راهپیمایی اربعین که نجات انسان از سلطه سرمایه داری و اختاپوس صهیونیزم است توسط تولید کالاهای فرهنگی ارزشمند به جهانیان مخابره شود و من امیدوارم مدیران فرهنگی و سینمایی با تدبیر و هوشمندی هرچه سریع تر در این مسیر الهی و انسانی گام بردارند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.