دوشنبه ۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۴

راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) در سینما و تلویزیون/۳

کریمی: راهپیمایی اربعین خارق العاده ترین اتفاق در تاریخ بشریت است/ رسانه ها باید پیام اربعین را انتشار بدهند

سهیل کریمی*

سینماپرس: سهیل کریمی مستندساز در آستانه چهلمین روز شهادت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در خصوص پرداختن به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی (ع) در سینما و تلویزیون گفت: کنگره عظیم راهپیمایی اربعین حسینی (ع) خارق العاده ترین اتفاق در تاریخ بشریت است؛ هیچ مناسبتی در دنیا وجود ندارد که در آن این تعداد آدم برای یک بازه زمانی ۱۰-۱۵ روزه دور هم جمع شوند! حتی در مناسک حج نهایتاً ۵ میلیون نفر گرد هم می آیند، از این رو اینقدر این اتفاق مهم و اثرگذار است که هیچ اندازه ای بر آن نمی توان متصور شد و مدیران فرهنگی باید برای تبیین بیشتر پیام این حرکت عظیم تمام تلاش خود را به کار ببندند.

کارگردان مستندهای «زخم پیوار» و «فتنه شام» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: آنچه مهم است اینکه سینمای داستانی و مستند در جمهوری اسلامی ایران برخلاف سایر کشورهای دنیا باید وسیله ای برای رساندن پیام های معنوی، دینی و انقلابی باشد.

وی ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کسانی که دغدغه مند بودند و به انقلاب باور داشتند به این سمت رفتند که از این صنعت برای رساندن پیام های الهی و انسانی استفاده کنند. بی شک هر اتفاق تأثیرگذار در مسیر زندگی انسان ها نیاز به بسط و تبیین و شناساندن دارد و اربعین هم یکی از آن ها است.

این سینماگر سپس با تأکید بر اینکه رسانه ها باید پیام اربعین را انتشار بدهند تصریح کرد: بی توجهی در خصوص تبیین راهپیمایی اربعین از عدم شناخت و سواد کافی مدیران فرهنگی و رسانه ای نشأت می گیرد؛ ما باید راهپیمایی را باید تبیین کنیم. مشکل ما مدیران فرهنگی و رسانه ای هستند که نه رسانه را می شناسند، نه به ضرورت و اثرگذاری رسانه شناخت دارند و نه بعضاً دغدغه ای برای پرداختن به این موارد دارند.

کریمی در خصوص چرایی بی توجهی برخی مدیران به مقوله اربعین حسینی (ع) و توجه برای تولید آثار ارزشمند در این باره اظهار داشت: خیلی از مدیران ما بخشنامه ای هستند. یعنی فقط طبق بخشنامه عمل می کنند. آن ها کسانی هستند که به این فکر می کنند بیلان به بالادستی شان ارائه بدهند. این باعث می شود رسانه زمین بخورد! مدیر نباید برای رفع تکلیف در این امر مهم گام بردارد. مدیر باید سواد رسانه داشته باشد، باید شناخت از ابزار داشته باشد در غیر این صورت دوران مدیریتش به بطالت می گذرد و عبث است.

وی در پایان این گفتگو افزود: ما باید در خصوص مراسم و مناسک دینی و مذهبی هدف گذاری داشته باشیم؛ انتهای تمامی این اتفاقات به ظهور حضرت حجت (عج) ختم می شود و این اتفاق بسیار بزرگی است. من امیدوارم همه از هنرمندان گرفته تا مدیران رسانه ای و فرهنگی کمی دغدغه مندانه تر به این مقوله مهم و اثرگذار نگاه کنند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.