یکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴

گرداب بی قانونی خانه سینما؛ استیصال سینماگران و انفعال مدیران/۵

عبیسی: مدیران خانه سینما حتی یک بار در اوج بیماری و روزهای سخت یادی از من نکردند/ برخی می خواهند از هنرمندان استفاده ابزاری کنند

آفرین عبیسی در نشست خبری سریال «تنهایی لیلا»

سینماپرس: آفرین عبیسی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در خصوص تخلفات آشکار در نحوه انتخابات هیأت مدیره خانه سینما و انفعال مدیران نسبت به این اتفاق و از سوی دیگر وضعیت وخیم معیشتی، رفاهی و صنفی سینماگران گفت: مدیران خانه سینما حتی یک بار در اوج بیماری و روزهای سخت یادی از من نکردند؛ مشخص است که کسی به یاد سینماگران نیست و به فریاد آن ها نمی رسد! ما چه توقعی می توانیم داشته باشیم وقتی اصلاً ما را نمی بینند و توجهی به ما ندارند؟ برای ما که اصلاً برای مدیران مهم نیستیم چه فرقی می کند چه کسی مدیر این نهاد و آن نهاد می شود؟ هر کس می آید فقط دنبال منافع خودش است و بس!

بازیگر فیلم های سینمایی «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» و «رستگاری در هشت و بیست دقیقه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: این باعث تأسف است که باید بگویم کسی ما را نمی بیند. البته بنده خودم در شأن و منزلتم نمی بینم که به هر قیمتی بخواهم مورد توجه مدیران قرار بگیرم یا به هر قیمتی در سینما کار کنم.

وی ادامه داد: متأسفانه امروزه شرایط عوض شده! مدیران باید خودشان به میدان بیایند و تدبیری برای رفع معضلات و مشکلات سینماگران داشته باشند نه اینکه ما بخواهیم دنبال این بدویم که ما را بیمه کنند و خدمات ویژه ای به ما ارائه دهند.

این سینماگر سپس با بیان اینکه برخی می خواهند از هنرمندان استفاده ابزاری کنند ولی من هرگز اجازه این کار را به هیچ مدیری ندادم تصریح کرد: بنده چند بار درگیر کرونا شدم اما هیچ کسی از من یادی نکرد اما مدیران به مناسبت های مختلف می خواهند ما را به این محفل و آن مجلس دعوت کنند و از حضور ما به نفع خودشان بهره برداری کنند!

عبیسی متذکر شد: بنده بعد از سال ها حضور در سینمای ایران حتی بیمه سینما نیستم! یعنی مدیران خانه سینما و سازمان سینمایی هیچ خدمتی به بنده ارائه نکردند و من امروزه با مستمری بازنشستگی پدر مرحومم روزگار می گذرانم.

بازیگر فیلم های سینمایی «بید مجنون» و «نان و عشق و موتور ۱۰۰۰» تأکید کرد: مدیران خانه سینما و سازمان سینمایی فراموش کرده اند که به هنرمندان احترام کنند! گویا کسی به آن ها یاد نداده که باید خودشان همه هنرمندان را بیمه کنند و با احترام بیمه نامه و سایر خدمات رفاهی و معیشتی را به در منازل آن ها ارسال کنند. متأسفانه مدیران احترام به پیشکسوتان را فراموش کرده اند و کسی به آن ها یاد نداده که پیشکسوت نباید دنبال هیچ کاری بدود.

این بازیگر خاطرنشان کرد: بنده یک توصیه جدی به جوانان عشق سینما دارم و آن این است که قدر خودشان را بدانند و اجازه ندهند که از آن ها سوءاستفاده شود. جوانان فریب ظاهر سینما را نخورند. مرا ببینید الآن ۴ سال است هیچ کاری نکرده ام اما هرگز هیچ مدیری به بنده زنگ نزده و نگفته که تو مردی یا زنده ای؟ نان و آب داری؟ حالت خوب است یا بد؟ این یعنی هنر و هنرمند برای مدیران فاقد اهمیت است و آن ها فقط به فکر منافع خویش هستند.

عبیسی در پایان این گفتگو افزود: متأسفانه تظاهر و ریاکاری در سینمای ایران به حد اعلا رسیده و شاید به همین دلیل است که من دیگر حتی یک بازیگر هم در سینما نمی بینم و عده ای می بینیم که فقط تظاهر به بازیگر بودن می کنند! من که خودم را از این وادی جدا کرده ام و تنها به عشق شهیدان در نقش مادر شهدا نقش آفرینی می کنم و دیگر به هیچ چیز این سینما کاری ندارم.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.