شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸

گرداب بی قانونی خانه سینما؛ استیصال سینماگران و انفعال مدیران/۹

احمدلو: قطعاً اوضاع صنفی در سینما بدتر خواهد شد/ در سینما آدم ها همیشه همان افراد همیشگی هستند فقط از پشت یک میز به میز دیگر می روند!

شاهد احمدلو در پنجمین شب کانون كارگردانان

سینماپرس: شاهد احمدلو کارگردان سینما در خصوص تخلفات آشکار در نحوه انتخابات هیأت مدیره خانه سینما و انفعال مدیران نسبت به این اتفاق و از سوی دیگر وضعیت وخیم معیشتی، رفاهی و صنفی سینماگران گفت: قطعاً اوضاع صنفی در سینما بدتر خواهد شد؛ من برای سینمای ایران یک آینده خاکستری متصورم! البته نه فقط در سینما که در بسیاری بخش های دیگر از جمله تئاتر و حتی حوزه ورزش و فوتبال هم وضعیت همین گونه است.

کارگردان فیلم های سینمایی «مشمشه» و «چند میگیری گریه کنی؟» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: معضل اصلی ما این است که در سینما آدم ها همیشه همان افراد همیشگی هستند فقط از پشت یک میز به میز دیگر می روند! این اتفاق خود به خود امری غلط است و منجر به بدتر شدن اوضاع در هر حوزه ای می شود.

این سینماگر در پاسخ به این سوأل که به عقیده شما خانه سینما که عنوان نهاد صنفی سینماگران را با خود به یدک می کشد و وظیفه اش صیانت و حمایت مادی و معنوی از سینماگران است روزی واقعاً نقش کلیدی خود را در این باره ایفا خواهد کرد یا خیر اظهار داشت: اگر قرار بود اتفاقی در این نهاد بیفتد، اگر خاستگاهی وجود داشت تا امروز قطعاً شاهد این اتفاق بودیم اما متأسفانه وضعیت به گونه ای است که هر روز شاهد بدتر شدن اوضاع هستیم و حداقل کارهایی که باید برای اهالی سینما می شد انجام نشده است!

وی متذکر شد: شاید دلیل اصلی چنین اتفاقاتی این باشد که دیگر عشق در میان آدم ها نیست! ما نباید فراموش کنیم که عشق مهمترین عنصر هرگونه ارتباط و پست و مدیریت و مجموعه برای رسیدن به افق های طلایی است. عشق به انسانیت دیگر در بین خیلی از افراد مرده و معنایی ندارد و همه این ها منجر به این قبیل اتفاقات می شود.

احمدلو در پایان این گفتگو تأکید کرد: گویا خود مسئولان این مجموعه ها چندان تمایلی ندارند که اوضاع سامان پیدا کند و سینما به نظم برسد. شاید این بحران دائمی برای آن ها شیرین تر است و برای همین هیچ قدمی برای اصلاح امور برنمی دارند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.