چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸

گرداب بی قانونی خانه سینما؛ استیصال سینماگران و انفعال مدیران/۸

زاهدی: برخی نهادهای غیرصنفی برای رفاه سینماگران بیشتر از خانه سینما تلاش می کنند/ نقش مدیران وزارت ارشاد و سازمان سینمایی برای حمایت از اصناف فراموش شده است!

حسن زاهدی

سینماپرس: حسن زاهدی صدابردار پیشکسوت سینما در خصوص تخلفات آشکار در نحوه انتخابات هیأت مدیره خانه سینما و انفعال مدیران نسبت به این اتفاق و از سوی دیگر وضعیت وخیم معیشتی، رفاهی و صنفی سینماگران گفت: برخی نهادهای غیرصنفی مانند موسسه هنرمندان پیشکسوت و صندوق اعتباری هنر برای رفاه سینماگران بیشتر از خانه سینما تلاش می کنند و در مورد خانه سینما فقط می توانم بگویم خانه از پای بست ویران است و با تغییر این مدیر و آن مدیر هم قرار نیست مسأله ای حل شود و دردی از سینماگران درمان شود.

صدابردار فیلم های سینمایی «درباره الی» و «کلوزآپ» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: نکته ای که بسیار حائز اهمیت است اینکه اتفاقاً مشکل همیشه از سوی خود مدیران شروع می شود چرا که آن ها هستند که با نوع نگاه شخصی و سیاست گذاری های شان می توانند اهالی سینما را در مسیر درست هدایت کرده و یا آن ها را به کجراهه ببرند.

وی ادامه داد: مشکل ما از این است که درهای سینما مدت ها است روی اشخاص غیر سینمایی باز شده و آن ها با سرمایه های آنچنانی وارد سینما شده اند و شکل سینما و هنر را تغییر داده اند؛ این افراد برایشان تنها فروش فیلم ها و جشن و مهمانی های آنچنانی و ژست و پول مهم است و هنر برایشان چندان اهمیت و ارزشی ندارد. همین افراد هستند که باعث بیکاری و خانه نشینی سینماگران واقعی شده اند و متأسفانه مدیران وزارت ارشاد، سازمان سینمایی و خانه سینما هم چشم خود را روی آن ها بسته اند و اجازه می دهند آن ها هر کاری دوست دارند با پول های کلان شان انجام دهند.

زاهدی در خاتمه این گفتگو با بیان اینکه نقش مدیران وزارت ارشاد و سازمان سینمایی برای حمایت از اصناف فراموش شده است تصریح کرد: متأسفانه آن ها آن حمایتی را که باید از اصناف سینمایی داشته باشند ندارند؛ گویا دغدغه ای در آن ها وجود ندارد تا مشکلات اهالی سینما را رفع کنند. اشکال ما همین مدیران هستند که همه چیز را به حال خود رها کرده اند و تا به صورت جدی وارد میدان نشوند هیچ تغییر جدی در سینما و اصناف سینمایی حاصل نخواهد شد و روز به روز هم اهالی سینما پریشان تر و درمانده تر از قبل می شوند.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.