سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳

سینماگران و انتقاد از خانه سینما/۳

دانش: ای کاش در خانه سینما و صندوق اعتباری هنر برای همیشه بسته شود/ خانم برومند هم ناامیدمان کرد!

گلچهره دانش

سینماپرس: گلچهره دانش عضو شورای مرکزی انجمن منشیان صحنه و عضو انجمن صنفی برنامه ریزان و دستیاران کارگردان سینما گفت: ای کاش در خانه سینما و صندوق اعتباری هنر برای همیشه بسته شود! دیگر باید چه اتفاقی بیفتد که به همه ثابت شود این دو نهاد کاملاً ناکارآمد هستند و هیچ دردی از هنرمندان و سینماگران درمان نمی کنند؟ ما فقط از خانه سینما و صندوق اعتباری هنر کارت گرفته ایم که این کارت ها هم هیچ کارآیی مفیدی برایمان ندارند؛ آیا با هنر کارت و کارت صنوف خانه سینما در سوپرمارکت کسی یک آدامس رایگان به ما می دهد؟ بود و نبود این کارت چه ثمری دارد؟ این همه اصرار کردند صنوف خانه سینما زیر نظر وزارت کار بروید الآن این کارگری شدن اصناف برای ما چه فایده داشت؟

دستیار اول کارگردان و برنامه ریز فیلم های سینمایی «پاکول» و «کیش و مات» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: چرا هیچ کس در این شرایط بحرانی دلش برای اهالی سینما نمی سوزد؟ ما باید دردمان را به چه کسی بگوییم؟ آیا آقای وزیر ارشاد از مشکلات ما اهالی سینما آگاه نیستند؟ آقای وزیر آیا شما دلسوز ما هستید یا اصلاً می خواهید در سینما را تخته کنید؟

وی ادامه داد: از ماه ها قبل مرتب وعده هایی می شنیدیم که برای دهه فجر بسته های کمک معیشتی به اهالی سینما تعلق می گیرد اما متأسفانه نه تنها در دهه فجر هیچ بسته کمک معیشتی به اهالی سینما تعلق نگرفت بلکه بعد از آن در عید نوروز، نیمه شعبان و ماه مبارک رمضان هم دست ما اهالی سینما خالی ماند.

دانش سپس با بیان اینکه اگر شرایط به همین منوال پیش برود خود من بعد از سال ها کار شرافتمندانه در سینمای کشور مجبور به دستفروشی در خیابان ها خواهم شد اظهار داشت: آیا یک نفر از مدیران وزارت ارشاد، سازمان سینمایی، خانه سینما، صندوق اعتباری هنر و... از خودشان سوأل می کنند که در این رکود تولید و بیکاری مفرط اهالی سینما چطور باید چرخ زندگی شان را بگردانند؟

منشی صحنه فیلم های سینمایی «ازدواج به سبک ایرانی» و «باد و شقایق» تصریح کرد: امروزه سینما و هنر کاملاً نابود شده پس ای کاش هرچه سریع تر در خانه سینما و صندوق اعتباری هنر هم بسته شود تا حداقل با وجود این دو نهاد که اصولاً موظفند به مشکلات صنفی و معیشتی ما رسیدگی کنند اما هیچ کاری انجام نمی دهند بیشتر زجر نکشیم!

این سینماگر با تأکید بر اینکه خانم برومند هم ناامیدمان کرد متذکر شد: بنده شخصاً فکر می کردم بعد از حضور خانم برومند در خانه سینما سریعاً و ظرف مدت بسیار کوتاه تغییرات شگرف و اساسی رخ بدهد اما متأسفانه هیچ تغییری تا امروز در خانه سینما حاصل نشده است. من خانم برومند را بسیار دوست دارم، به ایشان ارادت دارم و با ایشان کار کرده ام و معتقد بودم حضور ایشان به عنوان یک بانوی مقتدر می تواند باعث تحولات اساسی و بنیادین در خانه سینما شود اما اسفا که چنین نشد.

وی تأکید کرد: زندگی همه اهالی سینما در حال از بین رفتن است؛ این وظیفه مدیران سینمایی است که در این وانفسا به جای خرج بودجه های هنگفت برای تولید فیلم های بی مخاطب و برگزاری جشنواره های بی خاصیت بودجه ای را در نظر بگیرند تا به صورت حداقلی هر فصل یک بار به یکایک اعضای خانه سینما کمک های نقدی و کالایی شود.

دانش سپس با انتقاد از بی تدبیری مدیران خانه سینما برای تأمین امنیت شغلی سینماگران کهنه کار اظهار داشت: امنیت شغلی در اصناف از بین رفته و هیچ نظارتی روی پروژه ها نیست. هر کسی از راه نرسیده پست و سمت می گیرد و در مشاغل مختلف مشغول به کار می شود. غوره نشده ها مویز شدند و برای ما گردن کشی می کنند و می گویند یا با پول کم کار کن یا روزی ات را از بین می بری و کسی هم نیست که در این وانفسا از ما حمایت کند!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.