دوشنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۶

سینماگران و انتقاد از خانه سینما/۶

میرشکاری: برخی اهالی سینما به شدت در مضیقه مالی هستند/ مسئولان ارزشی برای هنر و هنرمند قائل نیستند

جهانگیر میر شکاری در نشست فیلم میگرن در سی امین جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: جهانگیر میرشکاری صدابردار پیشکسوت سینما گفت: برخی اهالی سینما به شدت در مضیقه مالی هستند و وضعیت وخیمی دارند؛ مسئولان و دست اندرکاران تمامی نهادها و ارگان های سینمایی از خانه سینما گرفته تا سازمان سینمایی و وزارت ارشاد هم نسبت به این امر آگاه هستند اما هیچ قدمی برای رفع بحران مالی و معیشتی زندگی هنرمندان برنمی دارند و رسماً آن ها را یکه و تنها به حال خود رها کرده اند.

صدابردار فیلم های سینمایی «سگ کشی» و «دست های آلوده» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما نهادها و سازمان های متعددی داریم که قرار بوده برای امور رفاهی و معیشتی هنرمندان کوشا باشند از خانه سینما گرفته تا خانه هنرمندان و صندوق اعتباری هنر و... اما گویا این نهادها از خود هیچ اختیاری برای رسیدگی به رفع بحران معیشتی هنرمندان ندارند.

وی ادامه داد: بنده شخصاً بازنشسته تلویزیون هستم و بحمدالله یک آب باریکه ای دارم و چندان زندگی ام با مخاطره روبرو نشده اما بسیاری از همکاران ما زندگی های شان وضعیت بسیار وخیمی پیدا کرده که مدیران سینمایی باید به صورت عاجل ورود پیدا کنند و نگذارند این بحران بیش از این زندگی هنرمندان را از هم گسیخته کند.

میرشکاری سپس با بیان اینکه بنده مطلع هستم که زندگی بسیاری از سینماگران رسماً از هم پاشیده شده اظهار داشت: به دلیل آبروداری برخی مسائل آشکار نمی شود! اما آنچه آشکار است اینکه مسئولان ارزشی برای هنر و هنرمند قائل نیستند و حتی حال و احوالی از ما نمی پرسند.

صدابردار فیلم های سینمایی «اسب حیوان نجیبی است» و «در دنیای تو ساعت چند است؟» در پایان این گفتگو افزود: بسیاری از هنرمندان به ویژه پیشکسوتان به دلیل بیکاری و تنهایی دچار افسردگی شده اند و از نظر روحی کاملاً به هم ریخته هستند. کار سینما برای هنرمندان عاشقی است و وقتی این عشق از آن ها گرفته شود احساس تهی بودن می کنند. راستش من هیچ امیدی به بهبود اوضاع ندارم و فقط می گویم ای کاش خدا به داد ما برسد!

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.