سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۹

«حیدریان» در کمیسیون فرهنگی چه گفت؟

برخی فیلم‌های توقیفی برای اعضای کمیسیون نمایش داده می‌شود

محمدمهدی حیدریان

سینماپرس: سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: کمسیون فرهنگی مرتبط با مسایل سینما است به همین منظور برای اعضای کمیسیون فرهنگی برخی از فیلم ها اکران خصوصی قبل از ارائه پروانه نمایش از سوی وزارت ارشاد در نظر گرفته خواهد شد.

حجت الاسلام آزادیخواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره حضور محمد مهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی در مجلس گفت: پیش از این آقای حیدریان تقاضای حضور در جلسه را داده بود به دلیل معارفه و جابجایی که اخیراً صورت گرفت  و امروز این امر محقق شد و  ایشان در صحن کمسیون حاضر شد به همراه مدیرعامل خانه سینما، مدیرعامل بنیاد فارابی ، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی ، جلسه دو ساعته و مفیدی  بود، ایشان درباره  راهبردها ، سیاست ها و اولویت ها یشان صحبت‌هایی کردند . نه نفر از اعضای کمیسیون نظرات و ابهاماتی را مطرح کردند. 

کمیته بازبینی فیلم های رفع توقیف شامل 5 نفر است

وی درباره جمع بندی جلسه توضیح داد: بحث کمیته بازبینی فیلم‌های توقیفی  مطرح شد که برای ما ابهاماتی داشت زیرا شورای صدور پروانه نمایش و ساخت داریم این  کمیته فیلم ‌های  رفع توقیف وجاهتی ندارد و ایشان توضیح دادند که ‌فیلم‌های توقیف شده به محصول تبدیل شده و یک اثر است  برای این که سرمایه  تهیه کننده یا سرمایه‌گذار ازبین نرود، ارشاد کمیته‌ با حضور مدیرعامل خانه سینما، معاون اررزشیابی سازمان سینمایی و مشاور رئیس سازمان با حضور  تهیه کننده و کارگردان تشکیل می شود و مجدد دیده می‌شود و برای  رفع اشکالات و عیوب  این جلسات تشکیل می‌شود اگر اشکالات برطرف شود، پروانه نمایش برای آثار صادر می‌شود.

همه سینماگران بیمه شدند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی در ادامه گفت: بحث مهم دیگری که مطرح شد ، بحث بیمه سینماگران بود که توضیح دادند کل سینماگران تحت پوشش بیمه از سوی خانه سینما قرار گرفتند و به تازگی  900 نفر تحت پوشش بیمه رفتند و  هنرمندان مشکل بیمه ندارند.  نکته مهم دیگر که در سیاست‌های رئیس سازمان سینمایی بود حضور فیلم های ایرانی در  جشنواره ‌های بین المللی بود به دلیل صدور انقلاب با  توجه به فرامین مقام معظم رهبری .

وی در ادامه تاکید کرد: کمسیون فرهنگی مرتبط با مسایل سینما است و قرار شد برای اعضای کمیسیون فرهنگی  برخی از فیلم ها اکران خصوصی قبل از ارائه پروانه نمایش از سوی وزارت ارشاد در نظر گرفته خواهد شد.

آزادیخواه در پاسخ به سوالی مبنی بر این که نظرات اعضاء در ارائه پروانه نمایش لحاظ می شود گفت: قانون برای ما مسیر را مشخص کرده است. ما نمی توانیم بگوییم الزاماً نظرات ما اعمال شود اما به دلیل نظارت استصوابی و نظارت مجلس می‌توانیم  در شورای پروانه ساخت و نمایش حضور پیدا کنیم و اگر اشکالی داشته باشیم به صورت مکتوب اعلام کنیم و این کار را  انجام خواهیم داد.

وی تاکید کرد: ما راجع به فیلم های توقیفی که رفع توقیف می شوند  حرف برای گفتن داریم  این که  چقدر اشکالات برطرف می شود ، مهم است.  ما اگر بتوانیم  در  شورای پروانه نمایش به صورت میهمان حضور پیدا کنیم  با اختیار ارائه نظر ، بسیار موثر خواهد بود این مهم را به رئیس سازمان سینمایی گفتیم  ایشان استقبال کردند اما  تا به امروز دربرابر این خواسته مقاومت شده و محقق نشده است اما ما تلاش می‌کنیم.

* فارس

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.