-
۱۴۰۰-۰۵-۱۳ ۱۲:۱۹
۸ سال فضاحت و فاجعه در دولت «تدبیر و امید» از منظر سینماگران؛
از تأکید بر نابودی سینمای اصیل، استراتژیک و متعهد در دولت لیبرال روحانی تا انتقاد شدید از باندبازی و روابط پشت پرده در تمامی نهادهای تابعه سازمان سینمایی/ سینما تاراج شد!
سینماپرس: بیش از ۱۹۵ سینماگر و کارشناس فرهنگی مطرح تنها طی حدود ۴ ماه از آغاز سال ۱۴۰۰ در گفتگوهای خود با سینماپرس دولت حسن روحانی را ناکارآمدترین دولت در طول تاریخ پس از انقلاب اسلامی برشمردند و با تأکید بر اضمحلال و نابودی فرهنگ و هنر بالاخص سینما طی ۸ سال گذشته تأکید کردند: در این سال ها باندبازی و روابط پشت پرده در تمامی نهادهای تابعه سازمان سینمایی بیداد می کرد و عدالت در هیچ یک از ارکان این دولت به چشم نمی خورد؛ این هنرمندان متذکر شدند: حوزه فرهنگ و هنر در دولت آقای روحانی به پدرخوانده های دهه شصتی واگذار شد و افراد خبره، کاربلد و متعهد در این سال ها هیچ جایی در سینمای کشور نداشتند!
-
۱۴۰۰-۰۵-۱۳ ۱۲:۱۳
اولویت های سینمایی دولت سیزدهم/۲
توکلی: انتظار اکثریت هنرمندان از دولت سیزدهم رعایت کامل عدالت، رسیدگی عاجل به وضعیت اسفبار معیشتی سینماگران و محاکمه افرادی است که طی سال های اخیر به سینما خیانت کردند!
سینماپرس: رضا توکلی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون در خصوص اولویت های سینمایی دولت سیزدهم گفت: اوضاع سینما و به طور کل عرصه فرهنگی و هنری کشوراصلاً خوب نیست و از این رو انتظار اکثریت هنرمندان از دولت سیزدهم رعایت کامل عدالت، رسیدگی عاجل به وضعیت اسفبار معیشتی سینماگران و محاکمه افرادی است که طی سال های اخیر به سینما خیانت کردند!
-
۱۴۰۰-۰۵-۱۳ ۱۲:۱۱
۸ سال ترویج لودگی، ابتذال و سیاه نمایی در شبکه نمایش خانگی/۷
مهام: همیشه از خودم سوأل می کنم آدم های ثروتمند با زندگی های فوق لاکچری که در آثار نمایش خانگی می بینیم متعلق به کدام کشور هستند!؟ /امیدوارم در دولت آینده نظارت جدی تری بر محصولات VOD وجود داشته باشد
سینماپرس: مهران مهام تهیه کننده سینما و تلویزیون در خصوص ۸ سال ترویج لودگی، ابتذال و سیاه نمایی در شبکه نمایش خانگی در دولت تدبیر و امید گفت: بنده همیشه از خودم سوأل می کنم آدم های ثروتمند با زندگی های فوق لاکچری و پوشش های عجیبی که در آثار نمایش خانگی می بینیم متعلق به کدام کشور هستند!؟ آیا این زندگی های لاکچری برای ایران با این وضعیت وخیم اقتصادی است؟ جایگاه بدنه و کف جامعه در این آثار کجاست؟ چرا هیچ نشانی از فرهنگ و هویت ملی در این آثار دیده نمی شود؟