چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۹

سازمان سینمایی؛ پیشرفت یا حرکت در مسیر غلط گذشته؟/۶

هدایت: باعث حیرت است که حتی توجه ایدئولوژیک هم به سینما نمی شود/ مدیریت علی السویه جز نابودی سینما دستاوردی نخواهد داشت

حسن هدایت کارگردان

سینماپرس: حسن هدایت کارگردان سینما در رابطه با معضلات عدیده سینمای کشور و انفعال مدیران سینمایی در خصوص ایجاد تحولات مثبت در این حوزه اظهار داشت: متأسفانه سینما از نظر سیستماتیک شاهد هیچ رشد و تحول مثبتی نیست و باعث حیرت است که حتی توجه ایدئولوژیک هم به سینما نمی شود و ما با یک آشفته بازار جدی روبرو شده ایم.

کارگردان فیلم های سینمایی «یک مرد، یک شهر» و «گراند سینما» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: همواره بی صدا ترین خطرات از سطوح و بخش های فرهنگی منعکس می شوند؛ این اتفاق بسیار فاجعه آمیز است و می تواند مخاطرات جدی برای جامعه در پی داشته باشد.

وی ادامه داد: ما وقتی نگاه اجمالی به سیر سینما از زمان مظفرالدین شاه که سینما وارد ایران شد تا کنون می اندازیم هیچ دولتی در پی آن نبوده تا سینما به تعالی برسد. شاید به شکل خودجوش سینما در جایی پیشرفت داشته اما این دستاوردها هیچ وقت شکل سیستماتیک به خود نگرفته است.

این سینماگر در پاسخ به این سوأل که به نظر شما در مواجهه با مدیرانی که در تنها در پی ارائه بیلان و آمار و دادن شعارهای زیبا و قشنگ و یا حرکات نمایشی هستند چه برخوردی باید صورت گیرد اظهار داشت: بنده معتقدم این قوه قضائیه است که باید جلوی استمرار این روند را بگیرد. آن ها می توانند هر مدیری که خطا دارد یقه اش را بگیرند و پای میز محاکمه بیاورند.

هدایت در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: همه ما آگاهیم که مدیریت علی السویه جز نابودی سینما دستاوردی نخواهد داشت؛ نباید اجازه داد این گونه مدیران تشویق شوند یا بعد از برکنار شدن شان پست های جدید بگیرند؛ نه تنها در سینما که در سایر حوزه ها و بخش های کشور نیز باید چنین باشد.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.