سه‌شنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱

نویسنده رمان «مأمور ۰۰۷»: فیلم‌های اخیر جیمز باند همگی ضعیف هستند

جیمز باند

سینماپرس: «آنتونی هورویتس» نویسنده انگلیسی که اخیراً نوشتن رمان «جیمز باند» را به پایان رسانده گفت: فیلم‌های اخیر جیمز باند همگی ضعیف هستند و منِ مخاطب هیچ انگیزه‌ای برای تماشای آنها ندارم.

به گزارش سینماپرس، «آنتونی هورویتس»، نویسنده انگلیسی که برای نوشتن آثار ژانر وحشت و خیالی شهرت دارد، اخیرا نوشتن رمانی درباره «جیمزباند» را به پایان رسانده که قرار است چند روز دیگر منتشر شود.

http://media.farsnews.com/media/Uploaded/Files/Images/1394/06/10/13940610000313_PhotoL.jpg

«هورویتس» اگرچه بازی «دنیل کریگ» در نقش «جیمزباند» را بسیار می‌ستاید ولی معتقد است که فیلم‌های اخیرا «جیمزباند» چون «اسکای‌فال» و «رویال کازینو» بسیار بد بوده است.

این نویسنده ۵۹ ساله عنوان کرد: شاید عجیب به نظر برسد که من این حرف را بزنم ولی «اسکای فال» ضعیف‌ترین فیلم «جیمز باند» است که من هیچ‌وقت آن را دوست نداشته‌ام، دلیلش این است که «جیمزباند» در این فیلم به شدت ضعیف است، او پر از شک و تردید است، او اصلا یک جیمزباند نیست.

وی در ادامه تاکید کرد: همچنین در این فیلم شخصیت شرور است که برنده می‌شود. چرا من به عنوان یک مخاطب، باید همچین فیلمی را تماشا کنم؟ این فیلم تنها مرا عصبانی کرد. من فقط می‌خواهم ببینم که جیمزباند وارد عمل می‌شود، دشمنان را تار و مار می‌کند و در نهایت برنده می‌شود.

«هورویتس» پیش از این نیز در یکی از مصاحبه‌هایش درباره احتمال بازی یک بازیگر سیاهپوست (ادریس البا) در نقش «جیمزباند» گفت: از نظر من، «ادریس البا» برای بازی در این نقش کمی زیادی زمخت و خشن است. این ربطی به مسئله نژاد و رنگ ربطی ندارد. به نظرم بازیگرانی که می‌خواهند نقش جیمزباند را بازی کنند باید آرام و موقر باشند، شاید «آدریان لستر» کمی برای این نقش مناسب‌تر باشد.

وی در ادامه گفت: روزی آرزو داشتم که فیلمنامه یکی از پروژه‌های سینمایی «جیمزباند» را من بنویسم. سالیان سال پیش با تهیه‌کنندگان فیلم‌های «جیمزباند» ملاقات کردم و تلاش کردم تا آنها را ترغیب به اینکار کنم. ولی این اتفاق نیافتاد. من هم گفتم باشد اشکالی ندارد من جیمزباند خودم را خواهم داشت.

بنا بر این گزارش، «ایان فلمینگ» خالق مجموعه رمان‌های «جیمزباند» است که ۱۴رمان با محوریت شخصیت «جیمزباند» نوشت. او آخرین رمان جیمزباند را سال ۱۹۶۶ منتشر کرد. تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون نسخه از این رمان‌ها در سراسر جهان به فروش رسیده است.

تاکنون چند نویسنده با الهام از شخصیت «جیمزباند»، مأمور ۰۰۷، کتاب نوشته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.