سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴

جزئیات جلسه رئیس سازمان سینمایی با کمیسیون فرهنگی مجلس؛

سینما از مجلس کمک خواست!/ نباید جشنواره‌ها آفت سینمای ایران شوند

محمدمهدی حیدریان در نشست رسانه ای رئیس سازمان سینمایی

سینماپرس: جلیل اکبری صحت مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی گفت که در جلسه روز گذشته این سازمان با کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، سینمای ایران از نمایندگان مجلس کمک خواست.

جلیل اکبری صحت مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی درباره جلسه روز گذشته رئیس و معاونان سازمان سینمایی با اعضاء کمیسیون فرهنگی مجلس به تسنیم گفت: این جلسه قرار بود مدت‌ها قبل برگزار شود؛ اما متأسفانه بخاطر مشکلاتی که در برنامه‌های مجلس به علت برگزاری انتخابات و انتخاب وزرا پیش آمد، این جلسه نیز به تعویق افتاد. مشی آقای حیدریان در دوران مدیریتشان تعامل با مجلس شورای اسلامی است؛ کما این که در گذشته هم چنین رویکردی در کارهایشان داشته‌اند. این جلسه از این به بعد ادامه خواهد داشت تا مجلس شورای اسلامی و به خصوص کمیسیون فرهنگی بیشتر در جریان مشکلات حوزه سینما قرار بگیرد.

وی ادامه داد: ماهیت این جلسه دیدار، تعامل و گفت‌وگو بود و در حقیقت در خواست سازمان سینمایی از کمیسیون فرهنگی مجلس، مساعدت و همیاری سینمای ایران در مواجه با مسائل و مشکلات بزرگی است که از طریق قوه مقننه قابل حل است. در این جلسه آقای حیدریان ضمن ارائه برنامه جامع سینمای ایران از نمایندگان مجلس درخواست کرد که نقطه نظرات خود را درباره این برنامه مطرح کنند. 9 تن از نمایندگان  نیز هر کدام در نوبت‌های مختلف درباره این برنامه صحبت کرده و علاقه‌مندی خود نسبت همکاری در حوزه‌های شکلی و محتوایی اعلام کردند. در حوزه‌های شکلی نمایندگان علاقه‌مند بودند که در بحث مالیات‌ها، بیمه‌ها، بخشودگی‌ها و زیر ساخت‌های سینمای ایران کمک کنند. در حوزه‌های محتوایی نیز نمایندگان مجلس دغدغه‌ها خودشان را از جناح‌های مختلف داشتند که می‌توان به اختصار درمورد مشکلات حوزه‌ هنری و بخشی از سینمای ایران در حوزه اکران وجود داشت و در مورد تسلط سینمای ایران مفاهیم ارزشی و دینی اشاره کرد.

مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی بیان کرد: اعضای کمیسیون فرهنگی همچنین درباره ماهیت و رشد سینمای ایران نسبت قبل از انقلاب پرسش‌هایی را مطرح کردند که رئیس و معاونان سازمان سینمایی و مدیرعامل خانه سینما در زمانی که در اختیار داشتند به برخی از آنها پاسخ دادند. درباره حضور فیلم‌های ایرانی در جشنواره‌های خارجی و موارد مشابه مثل حضور در پروانه نمایش و بیمه هنرمندان توضیحاتی داده شد. درباره بیمه سینماگران در جریان قرار گرفت که کلیه سینماگرانی که سینماگر حرفه‌ای به حساب می‌آیند، هم بیمه تامین اجتماعی و هم بیمه تکمیلی شدند. کمیسیون فرهنگی نیز ضمن استقبال از این مسئله، ابراز علاقه‌ کرد که اگر مشکلی در این مسیر پیش آمد، کمک‌هایی به سازمان سینمایی داشته باشند.

وی اظهار کرد: درباره حضور فیلم‌های ایرانی در خارج از کشور و فیلم‌هایی که جشنواره‌ای نامیده می‌شوند نیز صحبت‌هایی مطرح شد؛ رئیس سازمان سینمایی در این جلسه بیان کرد که مقصد سینما، جشنواره‌ها نیست؛ اما جشنواره یک پتانسیل بزرگ برای معرفی سینمای کشورمان به حساب می‌آید و نمی‌توان از این پتانسیل چشم پوشی کرد، ولی باید تلاش کرد که جشنواره‌ها آفت سینمای ایران نشود، در حقیقت باید هدف بازار سینمای ایران مخاطب ایرانی و کسب سهم از بازار جهانی باشد.

نظرات

  • محمدعلی ۱۳۹۶/۰۶/۰۸ - ۰۹:۲۷
    0 0
    من یک بحث مدیریتی دارم : در بی کفایتی یک مدیر همین بس که مسئولیت خودش را از ترس بازخواست و حرف دیگران روی دوش یک مرکز دیگه می اندازه . این بردن نقطه تصمیم گیری به خارج از محدوده مدیریت یک مجموعه ، بدترین کاریه که یک مدیر میتونه انجام بده .

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.