چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷

بیکاری گسترده اهالی سینما؛ دلایل و راهکارها/ ۴

شاهمرادی زاده: فساد، رانت خواری و باندبازی در سینما باعث بیکاری گسترده شده است/ چرا هنرمندان متعهد و ارزشمند و انقلابی باید خانه نشین شوند؟

ماشاء الله شاهمرادی زاده

سینماپرس: ماشاالله شاهمرادی زاده بازیگر و کارگردان سینمای ایران در رابطه با بیکاری گسترده اهالی سینمای کشور گفت: فساد، رانت خواری و باندبازی در سینما باعث بیکاری گسترده اهالی سینما شده است و متأسفانه هیچ کس به داد این همه هنرمند بیکار نمی رسد.

کارگردان فیلم سینمایی «پنجشنبه آخر ماه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بیکاری گسترده اهالی سینمای کشور دلایل متعددی دارد که هم مدیران سینمایی و هم عده ای از به اصطلاح هنرمندان در آن دخیل هستند و روز به روز بیشتر هنر هفتم را به سمت اضمحلال می کشانند.

وی سپس با بیان اینکه برای برطرف شدن مشکلات سینما نیاز به حضور مدیری متعهد و انقلابی داریم اظهار داشت: یک مدیر سینمایی متعهد می تواند خردمندانه جلوی این مشکلات ایستادگی کند؛ مدیر سینمایی باید همواره با فساد، رانت خواری و باند بازی و ایجاد دسته و گروه های مختلف در سینما مبارزه کند و حق را به حق دار برساند اما متأسفانه مدت ها است که ما شاهد چنین رویه ای در میان مدیران سینمایی کشور نیستیم.

شاهمرادی زاده خاطرنشان کرد: امروزه در سینمای کشور ما وضعیتی به وجود آمده که هنرمندان واقعی که نمی خواهند وارد دسته ها و جناح ها و گروه های مختلف شوند جایی برای حضورشان فراهم نیست و در عوض کسانی که علاقه به حضور در جناح ها و گروه ها دارند مرتب سر کار هستند!

این فیلمساز تأکید کرد: متأسفانه امروزه آنقدر شرایط حضور و کار در سینمای کشور بحرانی و بغرنج شده است که ما هیچ امیدی به آینده نداریم؛ وضعیت امروز سینمای ایران را می توان وضعیتی جنگی تصور کرد که گویا هیچ گاه قرار نیست تمام شود. شاید تنها راه حل برای رفع این بحران در سینمای کشور اتحاد و همدلی و همیاری تمامی سینماگران از طیف ها و جناح های مختلف فکری و سیاسی باشد که دست در دست هم دهند و سعی در اعتلا و رشد سینمای کشور داشته باشند.

 وی در خاتمه این گفتگو متذکر شد: من بسیار متأسفم از اینکه برخی از هنرمندان متعهد و ارزشمند و انقلابی ما که پیش از این آثار بسیار خوبی را برای سینمای کشور تولید کرده اند این روزها خانه نشین شده و جایی برای حضورشان در سینما و عرصه فرهنگ و هنر این مرز و بوم فراهم نیست و امیدوارم که با روی کار آمدن مدیری متعهد و انقلابی حداقل بخشی از مشکلاتی که این روزها گریبانگیر اهالی سینمای کشور شده بر طرف گردد.

اخبار مرتبط

نظرات

  • یاسینی ۱۳۹۵/۰۵/۲۰ - ۱۴:۰۷
    0 0
    اخلاق انصاف وجدان عدالت هیچ گاه در وزارت ارشاد راه پیدا نکرد
  • سلیمی ۱۳۹۵/۰۵/۲۱ - ۲۱:۳۱
    0 0
    استراتژی مهم سیاسی مدیران وزارت ارشاد در کشور حذف هنرمندان متعهد و ارزشمند و انقلابی وتاثیرگذار وجایگزینی افراد نزدیک به خود برای دوره های آینده است این کار را اصلاح امور می دانند این کار جرم نیست اما بقولی اخلاق انصاف وجدان عدالت هم ندارد وسیاست وزارت ارشاد است

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.