شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳

بیکاری گسترده اهالی سینما؛ دلایل و راهکارها/ ۹

ابراهیم زاده: امروزه بیکاری در کشور ما مسأله ای همه گیر شده است/ متأسفانه وضعیت فرهنگ و هنر بسیار وخیم تر است

سیروس ابراهیم زاده

سینماپرس: سیروس ابراهیم زاده بازیگر پیشکسوت سینما، تلویزیون و تئاتر کشور در رابطه با مسأله بیکاری و مشکلات زیادی که برای اهالی فرهنگ و هنر در کشور به وجود آمده گفت: تا عدالت اجتماعی در کشور ما برقرار نمی شود نمی توانیم انتظاری برای بهبود عموم مردم و بالاخص اهالی فرهنگ و هنر داشته باشیم و امیدوارم همه ما دست در دست هم داده و تلاش کنیم تا عدالت اجتماعی در کشورمان برقرار شود.

بازیگر فیلم سینمایی «کمال الملک» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: متأسفانه امروزه بیکاری در کشور ما مسأله ای همه گیر شده و در تمامی اقشار و حرفه ها این مسأله وجود دارد و کسی هم به داد این معضل بسیار مهم نمی رسد اما متأسفانه وضعیت فرهنگ و هنر بسیار وخیم تر است و معضل بیکاری در آنجا بیش از سایر حرفه ها به چشم می خورد.

وی ادامه داد: قطعاً مقصر اصلی این اتفاق کسانی هستند که با به وجود آوردن مسائل سیاسی و اجتماعی چنین اتفاقاتی را در جامعه به وجود آورده اند و خود آن ها و مردم به خوبی می توانند معنای عدالت اجتماعی را تعریف کنند و قضاوت درستی روی این واژه کلیدی و مهم داشته باشند.

ابراهیم زاده خاطرنشان کرد: تحقق عدالت اجتماعی در کشور نیازمند ایجاد راهکارهایی بلندمدت است و به هیچ عنوان نمی توان در کوتاه مدت عدالت اجتماعی را در کشور محقق کرد؛ در وضعیت فعلی قطعاً صنوف هم نمی توانند هیچ کاری انجام دهند چرا که باید عدالت اجتماعی در کشور محقق شده باشد تا صنوف بتوانند به صورت آزادانه به مشکلات اعضای شان رسیدگی کنند.

بازیگر سریال تلویزیونی «آشپزباشی» در خاتمه این گفتگو متذکر شد: مسأله اهالی سینما، فرهنگ و هنر ایران امروزه بسیار حادتر و بحرانی تر از آن است که مدیران بخواهند با دادن دفترچه بیمه درمانی و یا تکمیلی به آن ها روی مشکلات سرپوش بگذارند چرا که این ها درمان دردهای موقت است و نمی تواند اثرگذاری بلندمدت داشته باشد و مدیران و مسئولان فرهنگی کشور باید در پی آن باشند که درمانی بلند مدت را با به وجود آوردن عدالت اجتماعی در کشور محقق کنند.

گفتنی است؛ این بازیگر  در سال ۱۳۱۶ متولد گردید. پس ازتحصیلات مقدماتی در ایران در رشته زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه تهران جهت تحصیل در رشته تئاتر عازم انگلستان گردید. و همزمان در رشته موسیقی دانشگاه بیرمنگام فارغ‌ التحصیل گردید. «مومیایی ۳»، «شمعی در باد»، «شام عروسی»، «سوغات فرنگ»، «تاکسی نارنجی»، «مکس»، «مسافر ری» و... از جمله آثار سینمایی این بازیگر است.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.