سه‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷

اصغر هاشمی به سینماپرس اعلام کرد:

«تهران تا جاکارتا» در صورت تامین بودجه اوایل سال آینده کلید می‌خورد/ دو ماه فیلمبرداری در پایتخت اندونزی

اصغر هاشمی

سینماپرس: اصغر هاشمی کارگردان سینما صبح امروز از صدور پروانه ساخت دهمین ساخته بلند سینمایی خود خبر داد و گفت: این فیلم با تامین بودجه اوایل سال آینده جلوی دوربین خواهد رفت.

وی به خبرنگار سینماپرس گفت: علاوه برکارگردانی، تهیه کنندگی این فیلم را خودم بر عهده دارم ضمن اینکه فیلمنامه این اثر را که به پدیده مهاجرت می پردازد را مشترکاً با حسین علی اکبرزاده نوشته ام.

کارگردان سریال «یک مشت پر عقاب» در ادامه افزود: «تهران تا جاکارتا» فیلم حادثه‌ای است که شش پرسوناژ اصلی دارد که امیدوارم با تامین سرمایه به زودی بتوانیم از بازیگران چهره برای نقش‌های اصلی این فیلم  استفاده کنیم ضمن اینکه برای نقش های فرعی هم از بازیگران اندونزیایی بهره خواهیم برد.

هاشمی در مورد لوکیشن و مدت زمان فیلمبرداری این اثر توضیح داد: طبق برنامه ریزی اولیه دو ماه فیلمبرداری در نظر داریم ضمن اینکه  بیشتر فیلم در جاکارتا فیلمبرداری خواهد شد.

وی گفت:  قرار است سکانس افتتاحیه فیلم در تهران و فرودگاه امام خمینی فیلمبرداری شود.

کارگردان فیلم سینمایی «زیر بامهای شهر» در به داستان این فیلم اشاره کرد و افزود: «تهران تا جاکارتا» داستان مرد جوانی به نام فرخ  است که در پرواز تهران‌–‌جاکارتا با خانواده‌ای هم‌پرواز می‌شود. دختر این خانواده، سال‌ها قبل با فرخ، همکار مطبوعاتی بوده است و...

وی در پایان این گفتگو یادآور شد: تاکنون حضور مسعود کرانی به عنوان مدیر فیلمبرداری این پروژه سینمایی قطعی شده است.

اصغر هاشمي متولد ۱۳۳۲ كاشان است. وی كار هنری و حرفه ای را با دستياری كارگردانی زنده یاد ساموئل خاچيكيان شروع كرد و چندين سال به عنوان دستيار كارگردان با كارگردانان متفاوتي همچون محمد متوسلاني و محمدعلی نجفی به همكاري پرداخت. هاشمی در سال ۱۳۶۴ اولين فيلم سينمايی خود را با نام «روزهای انتظار» ساخت.

۹ فیلم در کارنامه کارگردانی به وی به ثبت رسیده است که از جمله آنها می توان به «مجردها»، «نگین»، «مهریه بی بی»، «دوهمسفر» و ... اشاره کرد.  

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.