دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸

اولین مصوبات شورای صنفی نمایش از زبان فرجی

فیلم های نوروز یک هفته دیگر به اکران خود ادامه می دهند/شورای صنفی نمایش آمار فروش فیلم ها را اعلام می کند

غلامرضا فرجی*

سینماپرس: سخنگوی شورای صنفی نمایش از ادامه اکران یک هفته ای فیلم های نوروز به دلیل رعایت کف فروش خبر داد و گفت: قرار شد از این به بعد شورای صنفی نمایش آمار فروش فیلم های سینمایی را اعلام کند.

وی به خبرنگار سینماپرس گفت: نخستین جلسه شورای صنفی نمایش  برگزار شد و مصوب شد که دفاتر توزیع لیست فیلم‌های خود را برای اکران در سال ۹۴ همراه با پروانه نمایش و یک نسخه از قرارداد هر چه زودتر به شورا ارائه دهند تا برای اکران آن ها در زمان مناسب  تصمیم‌گیری شود.  

سخنگوی شورای صنفی نمایش در ادامه افزود: برخلاف سال ۹۳ که در ۶ ماهه اول سال اکران هیچ فیلمی در گروه آزاد نداشتیم در جلسه امروز مصوب شد امسال نیز فیلم‌هایی که آمادگی دارند می‌توانند به صورت آزاد اکران شوند و درخواست خود را به شورای صنفی ارائه دهند.

فرجی در ادامه  خاطر نشان کرد: همچنین در جلسه امروز کف فروش فیلم‌های اکران نوروز  مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به بالا بودن میزان کف فروش هیچ تغییری در ترکیب فیلم‌های اول اکران نوروز رخ نداد و فیلمها به اکران خود ادامه میدهند و هیچ قرارداد جدیدی برای اکران به تصویب نرسید.

وی در ادامه یادآور شد: یکی از نکات مهم این جلسه تصمیم گیری برای اعلام آمار فروش بود که قرار است در هفته‌های آتی و با فراهم شدن ساز و کار این موضوع از این پس هر دوشنبه آمار فروش فیلم‌های روی پرده توسط سخنگوی شورای صنفی نمایش اعلام می‌شود.

غلامرضا فرجی در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: همچنین آمار فروش فیلم های نوروز ۹۴ سینمایی مورد بررسی قرار گرفت و به نظر می رسد که آمار فروش نسبتاً مطلوبی داشتیم که افت ناچیزی پیدا کرد و آن هم به خاطر عدم پخش تیزرهای فیلم ها در رسانه ملی بود که نسبت به سال گذشته پخش تیزرها کمرنگ تر بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.