سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲

روندی که باید ۴ سال ادامه پیدا کند

برای اکران «تنگه ابوغریب» از حالا باید برنامه‌ریزی داشت

سازمان هنری رسانه‌ای اوج

سینماپرس: حمایت ازساخت فیلم‌هایی چون «تنگه ابوغریب» به کارگردانی بهرام توکلی و حمایت سازمان رسانة‌ای هنری اوج و همراهی سازمان سینمایی جرقه‌ای است که باید طی ۴ سال آینده ادامه داشته باشد.

به گزارش سینماپرس، فارس نوشت: به فیلم سینمایی «تنگه ابوغریب» از آن دسته از فیلمنامه‌هایی بود که با دریافت پروانه ساخت کنجکاوی اهالی رسانه و سینماگران را برانگیخت و همچنان که در مرحله پیش تولید به سر می‌برد خبرهای منتشر شده از آن جلب نظر می‌کند. 

تهیه‌کنندگی این فیلم سینمایی را سعید ملکان بر عهده دارد این تهیه کننده در کارنامه کاری خود نشان داده که در تهیه آثار سینمایی تنوع ژانری برایش مهم است البته ملکان حمایت قابل قبولی از کارگردانان فیلم اولی نیز داشته است. تهیه فیلم سینمایی «ابد و یک روز» به کارگردانی سعید روستایی و یا ساخت فیلم سینمایی «ویلایی‌ها» به کارگردانی منیر قیدی گواه این موضوع است. 

این تهیه کننده تا به امروز نشان داده آثاری را که برای ساختش اقدام می‌کند دارای استانداردهای لازم به لحاظ محتوا و فرم است که می‌تواند برای منتقدان و رسانه‌ها قابل بحث باشد. حال او قرار است برای بار دیگر یک فیلم دفاع مقدسی را به کارگردانی بهرام توکلی تهیه‌ کند.

محمد حسین مهدویان نیز یکی از همان جوان‌هایی است که توانست با حمایت سازمان رسانه‌ای هنری اوج آثار ماندگاری را در سینما بسازد .

امیدواریم برای همیشه و با وجود هر تغییری در ساختار سازمان سینمایی، مسیر ساخت فیلم‌هایی با مضمون دفاع مقدس با عوامل حرفه‌ای هموار شود. البته بیش از اینکه ساخت این نوع فیلم ها مهم باشد شرایط مناسب برای اکران آنها باهمیت دارد و مدیران و مسولین مرتبط باید برای آن برنامه ریزی داشته باشند تا در مافیای اکران مورد بی‌مهری قرار نگیرند و یا عده‌ای اکران آنها را تنها برای پر کردن رزومه خود در دست نگیرند. فیلم سینمایی «تنگه ابوغریب» می‌تواند یک آغاز خوب برای ساخت فیلم‌هایی از این دست باشد.  

بهرام توکلی با انتخاب بازیگرانی چون جواد عزتی، حمید رضا آذرنگ و امیر جدیدی نشان داده که قرار است شاهد اثری متفاوت باشیم. حضور و چیدمان بازیگرانی این چنینی که هر کدام را با ویژگی‌های خاص خودشان می‌شناسیم می‌تواند جذابیت داشته باشد. جواد عزتی نیز با بازی در فیلم سینمایی ماجرای نیمروز نیز نشان داد که در اجرای کاراکترهایی که بار کمدی ندارند هم بسیار موفق است و با همان نقش توانست موجب تحسین منتقدان شود.

با توجه به گروهی که کنار هم جمع شده‌اند این انتظار دور از ذهن نیست که شاهد یک فیلم سینمایی دفاع مقدسی ویژه و دیدنی باشیم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.