دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱

روز ملی سینما و انتظارات سینماگران از مسئولان/۲

امیرسلیمانی: اگر مدیران دنبال رشد، توسعه و پیشرفت مملکت هستند همت کنند و معضلات ریشه ای را برطرف نمایند

سعید امیر سلیمانی

سینماپرس: سعید امیرسلیمانی گفت: هر کار دیگری صورت گیرد تنها شوآف و شعاری است و دردی از سینما و سینماگران درمان نمی کند.

سعید امیرسلیمانی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در آستانه روز ملی سینما با انتقاد شدید از خانه سینما، سازمان سینمایی و سایر نهادهای مرتبط با امور هنرمندان گفت: معضلات حوزه فرهنگ و هنر ریشه ای است، اگر مدیران دنبال رشد، توسعه و پیشرفت مملکت هستند همت کنند و معضلات ریشه ای را برطرف نمایند در غیر این صورت هر کار دیگری صورت گیرد تنها شوآف و شعاری است و دردی از سینما و سینماگران درمان نمی کند.

بازیگر فیلم های سینمایی «جنگجوی پیروز» و «مهریه بی بی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند حضور مسئولانی دلسوز و متعهد هستیم تا معضلات موجود را به صورت ریشه ای برطرف کنند و اگر چنین نشود روز به روز به میزان بحران افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: مشکلات مالی و اقتصادی که در کشور وجود دارد همه حوزه ها را در بر گرفته و سینما هم به عنوان یکی از حوزه های کشور از این بلا و آسیب دور نبوده است. معضلات اقتصادی حتی دست خیلی از کسانی که می خواهند فعالیت های عام المنفعه انجام بدهند را بسته است و بنابراین در گام اول یکایک مسئولان کشور باید با حساب و کتاب درصدد رفع بحران اقتصادی برآیند.

این سینماگر برجسته و پیشکسوت تأکید کرد: مشکلات اهالی سینما از عموم مردم جدا نیست؛ همانطور که همه مردم مشکلات را با تمام وجودشان لمس می کنند اهالی سینما نیز از این قاعده مستثنی نیستند و در حال لمس این مشکلات هستند. تورم و گرانی شدید کم کم دارد سرسام آور می شود و همه را از پا در می آورد. مردم گرفتار شده اند و بعضاً به نان شب و داشتن کاری ثابت محتاجند و اهالی سینما هم مانند سایر مردم همین مسائل و مشکلات را دارند.

امیرسلیمانی سپس با بیان اینکه من هرگز نمی توانم جامعه سینمایی را از عموم مردم مستثنی کنم اظهار داشت: ما نباید فقط به فکر خودمان باشیم و مثلاً از مدیران سینمایی و وزارت ارشاد بخواهیم که دست ما را بگیرند و به فکر ما باشند چرا که یک هنرمند وظیفه دارد از همه جامعه دفاع و صیانت کند و به فکر منافع عمومی باشد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه بسیاری از دوستان هنرمندم وقتی با بنده تماس می گیرند مدام از گرانی و نبود درآمد کافی گلایه دارند؛ الآن معضل اصلی ما این است و امیدواریم روزی برسد که هیچ یک از مردم از جمله سینماگران با این مصائب دست و پنجه نرم نکنند.

بازیگر فیلم های سینمایی «مردی که موش شد» و «هزار پا» در پایان این گفتگو یادآور شد: مرحوم علی حاتمی سال ها قبل جمله قشنگی گفت که هنوز در ذهن من مانده؛ او می گفت ما باید همه چیزمان به همه چیزمان بیاید! خوب وقتی اوضاع جامعه بحرانی است به طبع اوضاع سینما نیز بحرانی است و ما نمی توانیم بگوییم وضع سینما استثنائاً با فلان کار خوب می شود یا وضع فلان تیم فلان با انجام فلان کار بهبود پیدا می کند. اگر هم کاری باشد در حد مسکن های موقتی است و ما باید تدبیری اندیشه کنیم تا معضلات به صورت ریشه ای و دائمی برطرف گردند نه به صورت موقتی.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.