سه‌شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵

گروهک «هنر و تجربه» میراث شوم کجروی در سینما!‌

هنر و تجربه

سینماپرس: جماعتی از کارمندان، مجیزگویان و چاپلوسان این گروهک که در واقع مدافع منافع خود هستند، تنها کسانی هستند که از گروهک نامبرده طرفداری می‌کنند و به غلط آن را دستاورد مهم دوره ریاست رئیس اشتباهی پیشین سازمان مذکور می‌دانند. در حالی که تولید روزافزون فیلمک‌های بد و ضعیف و سرگردانی و رویگردانی سینماگران جوان اغواشده از گروهک یادشده، نشانگر شوم و غلط‌بودن این میراث کجروی در سینما است

جبار آذین/ انباشته‌شدن انبار سازمان موسوم به سینمایی از انواع فیلمک‌ها وفیلم‌نماها که از منظر ساختار هنری و سینمایی اشکالاتی اساسی داشتند و از لحاظ مضمون و محتوا هم دچار مشکل بودند و همچنین تولیداتی که سازندگان آنها به دلیل ضعف دانش و تجربه، سینما را با آزمایشگاه اشتباه گرفته و با خام‌اندیشی و بازی‌های کودکانه با فرم به اصطلاح فیلم ساخته بودند، مسئولان ناکارآمد وقت سینما را که در اداره و راهبری سینما و ایجاد سازوکارهای مناسب برای تولید و اکران فیلم در سینما ناتوان بودند، بر آن داشت تا پیرو سنت رایج! با حذف صورت مسئله، به تقلید و کپی‌برداری از سینمای جهان بپردازند و فارغ از هرگونه تحلیل و موقعیت‌شناسی سینما و سینماگر ایرانی، یک گروه با عنوان هنر وتجربه دایر کنند تا اضافات انبار سازمان مورد اشاره را با ترفند هنر و تجربه خالی و با اکران محدود آنها، خود و تولیدکنندگان آن فیلم‌نماها را از ادامه دردسر خلاص کنند.

دایرکنندگان دکان گروهک هنروتجربه این پدیده را که در صورت کارشناسی و حمایت و هدایت درست می‌توانست به سینما و نسل جوان و سینماگران حرفه‌ای و آماتور در جهت تولید آثار خوب هنری و سینمایی خدمت کند، به سوی بی‌راهه سوق دادند و با الگو قراردادن سینمای مثلاً روشنفکرانه غربی و امریکایی، سینماگران جوان کشور را از مسیر درست فیلمسازی و فرهنگ و سلیقه مخاطب ایرانی دور و به ساختن چیزهایی به نام فیلم برای خوشایند خارجی‌ها سرگرم کردند. این روند غلط امروزه تا بدانجا گسترش یافته‌است که این گروهک کوتوله و ناقص‌الخلقه، کودکانه در مقابل سینمای ایران ایستاده و کری می‌خواند و سبب تمسخر خود نزد اهالی و مخاطبان سینما شده است. جماعتی از کارمندان، مجیزگویان و چاپلوسان این گروهک که در واقع مدافع منافع خود هستند، تنها کسانی هستند که از گروهک نامبرده طرفداری می‌کنند و به غلط آن را دستاورد مهم دوره ریاست رئیس اشتباهی پیشین سازمان مذکور می‌دانند. در حالی که تولید روزافزون فیلمک‌های بد و ضعیف و سرگردانی و رویگردانی سینماگران جوان اغواشده از گروهک یادشده، نشانگر شوم و غلط‌بودن این میراث کجروی در سینما است؛ چراکه آنها قربانی بیراهی این گروهک شده‌اند و راه ورود به سینمای حرفه‌ای کشور را به روی خود بسته می‌بینند!

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.