چهارشنبه ۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳

جشنواره چهلم فیلم فجر از منظر اهالی سینما/۱۰

اختری: توجه به فرهنگ ایرانی-اسلامی باید سرلوحه برگزاری تمامی رویدادهای سینمایی باشد/ برای سال های آتی باید نقصان های موجود جبران شود

حسن اختری

سینماپرس: حسن اختری دبیرکل سابق انجمن روزنامه نگاران مسلمان پس از اتمام چهلمین جشنواره فیلم فجر در خصوص ساختار و محتوای این دوره جشنواره گفت: توجه به فرهنگ ایرانی-اسلامی باید سرلوحه برگزاری تمامی رویدادهای سینمایی باشد اما متأسفانه همواره به این مسأله مهم کم توجهی می شود و به همین علت ما در محتوای آثار و روند برگزاری جشنواره ها شاهد خروجی هستیم که شایسته سینمای ما نیست و باید مورد بازبینی و اصلاح قرار گیرند.

این کارشناس فرهنگی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: آنچه مهم است مردم بدانند این است که مسأله فرهنگ با جا به جا شدن دولت ها تغییر نمیابد. درست است که مردم از دولت ها بر اساس سیاست ها و برنامه های شان توقع ویژه ای دارند اما اینکه ما فکر کنیم یک دولت صفر تا صد حوزه فرهنگ را می تواند با تغییر مواجه کند غلط است.

وی ادامه داد: اما با این حال توقع ما از مدیران فرهنگی دولت انقلابی سیزدهم آن است که در جشنواره سال آینده توجه ویژه ای به نحوه ساختار و اجرای جشنواره و همچنین محتوای فیلم ها داشته باشند که بر اساس آرمان های انقلاب اسلامی باشد. بی تردید مردمی که به این دولت رأی دادند انتظارات خاصی از دولتمردان دارند که باید انتظارات آن ها را برآورده کرد.

اختری سپس با بیان اینکه مسئولان کم کاری داشتند و برای سال های آتی باید نقصان های موجود را جبران کنند تصریح کرد: بخشی از این مشکلات به هنرمندان باز می گردد. هنرمندی که باید در خدمت مردم و نظام باشد نباید با پوشش های عجیب و ضد فرهنگ ایرانی-اسلامی در جشنواره حاضر شود. بی تردید این وظیفه مسئولان است که خواسته های ملت انقلابی ایران را به آن ها یادآور شوند و تا آن ها با چنین پوشش هایی در جشنواره فجر انقلاب حاضر نشوند و مراعات حال مردم انقلابی و مومن را بکنند.

وی در پایان این گفتگو تأکید کرد: البته فهم هنرمند ما باید بالاتر از این باشد که به او تذکر بدهند! سلبریتی ها باید در خدمت نظام و انقلاب باشند و در راستای فرهنگ غنی ملی حرکت کنند. این ناهمگونی و ناهماهنگی در سینمای کشور خوشایند نیست و من امیدوارم از سال آینده شاهد تغییرات جدی و اساسی در تمامی این زمینه ها باشیم تا دیگر دل مردم غیور و انقلابی ایران اسلامی به درد نیاید.

اخبار مرتبط

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.