سلطان محمدی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس ادامه داد: در همه ابعاد فیلم تولید میکنیم ولی نگاه استراتژیک وجود ندارد. هر کسی برای خود عمل میکند که گاه متضاد هم درمیآید. در حال حاضر هر فیلمسازی برای خود تعریفی از سینما دارد ولی ما به یک تعریف مشخص و دقیق جمعی از سینما نیازمندیم. همانطور که سینمای آمریکا یا اروپا و حتی در نسل جدیدتر، سینماهایی چون کره، به آن رسیده اند.
وی با فرا رسیدن روز ملی سینما اظهار داشت: به صورت بنیادین، سینما ضرورت دنیای امروز است، یک ابزار غیر قابل انکار و قابل استفاده برای مدیریت افکار عمومی.
عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران در ادامه افزود: طبیعی است که هر کسی غفلت کند و از توان این رسانه قدرتمند بهره نبرد و برایش محصول تولید نکند، بازنده این عرصه است. بر همین مبناست که میبینیم حتی با محمل جشنواره عمار و جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، نیروهای جدیدی به عرصه تولید آمده اند و این نشان میدهد که کسی نمیخواهد در این عرصه خنثی باشد.
سلطان محمدی در مورد معیشت هنرمندان نیز گفت: معیشت هنرمندان باید از لحاظ اداری پیگیری شود و به جلو برود. اگر ساز و کار صنعتی سینما در ایران تا کنون بیش از حد مقدار آن، مستقر و جاری می شد، آنگاه نباز به این دغدغه ها نبود ولی متاسفانه در حال حاضر اینگونه نیست.
این منتقد و روزنامه نگار در پاسخ به این سوال که آیا سینما نسبت به سالیان گذشته افول داشته است با خیر توضیح داد: هرگز، سینما نه تنها نسبت به سالهای گذشته افول نداشته بلکه در همه انواعش حرکتی رو به جلو داشته است.
وی توضیح داد: آمار کمی نشان میدهد که تماشاگر از تولیدات سینما استقبال میکند، پیوسته سینما می سازیم و سینماهای جدید نیز با چندین سالن به عرصه نمایش وارد شده اند، آمار تولید فیلم ها هم بالاست و برای نمایش آنها سالن کم داریم، خوشبختانه بیشتر ایام سال جشنواره داریم و برای نمونه در حال حاضر از جشن خانه سینما ، جشنواره کودک و نوجوان اصفهان و جشنواره بین المللی فیلم مقاومت، جشنواره فیلم کوتاه و جشنواره فیلم رشد خبر داریم تا برسیم به جشنوارههای در راه مانند: جشنواره فیلم شهر، پویانمایی و جشنواره فیلم فجر، آثارمان هم حضور بین المللی خوبی دارند و مرتب جایزه میگیرند، همه اینها نشان پیشرفت سینماست.
ارسال نظر