چهارشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵

سالم صلواتی به سینماپرس خبر داد

«زمستان آخر» ۱۶ مهر در جشنواره بیروت به نمایش در می آید/ اکران داخلی در گروه «هنر و تجربه»

زمستان آخر*

سینماپرس: سالم صلواتی کارگردان سینما صبح امروز از اکران «زمستان آخر» در گروه هنر و تجربه خبر داد و گفت: این فیلم ماه آینده در بخش مسابقه چهاردهمین جشنواره فیلم بیروت لبنان که از ۱ تا ۹ اکتبر برگزار می شود، حضور خواهد داشت.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار سینماپرس ادامه داد: این فیلم همچنین مرداد ماه در جشنواره آوانکای پرتغال جایزه‌های بهترین فیلم و بهترین بازیگر زن جشنواره ( آسيه مرادی زر)  را نیز از آن خود کرد.

صلواتی با اشاره به اینکه فیلم «زمستان آخر» در دهمین جشنواره بین المللی فیلم کازان نیز حضور داشت توضیح داد: جشنواره بین المللی فیلم کازان از پنجم تا یازدهم سپتامبر برگزار شد و در مراسم اختتامیه این دوره از جشنواره جایزه بهترین کارگردانی فیلم های بلند سینمایی به صورت مشترک به کارگردان فیلم  «زمستان آخر» و اکتای امیرقاسم از جمهوری آذربایجان تعلق گرفت.

وی همچنین گفت: «زمستان آخر» تنها فیلم بلند سینمایی از ایران بود که در بخش اصلی مسابقه جشنواره کازان حضور داشت و جایزه بهترین کارگردانی را دریافت کرد. البته هفت فیلم کوتاه ایرانی هم در این جشنواره حضور داشتند و کنسول جمهوری اسلامی ایران در کازان پایتخت جمهوری تاتارستان جایزه این فیلم را به نمایندگی از من دریافت کرد.

وی با اشاره به اینکه پیش از این در هشتمین دوره جشنواره کازان فیلم سینمایی «یه حبه قند» ساخته سیدرضا میرکریمی برنده سه جایزه اصلی بهترین فیلم بلند داستانی، بهترین هنرپیشه نقش زن و بهترین فیلمنامه شده بود گفت: در این دوره از جشنواره، فیلمی از کرواسی به کارگردانی «آرسن آنتون استاجیک» تحت عنوان «راه حلیمه» توانست جایزه بهترین فیلم را دریافت کند.

صلواتی همچنین گفت: من این جایزه را مثل سایر جوایزی که برای این فیلم گرفتم به طاها کریمی، کارگردان فقید کُرد و  همین طور به کودکان آواره‌ شنگال کردستان عراق اهدا می‌کنم.

وی در پایان این گفتگو مورد آخرین فعالیت سینمایی اش گفت: فعلا مشغول نگارش فیلمنامه جدیدم هستم و دوست دارم که فیلم جدیدم را بدون عجله  و شتاب جلوی دوربین ببرم  و هیچ  اصراری بر حضور در سی و سومین جشنواره فیلم فجر ندارم.

در خلاصه فیلم «زمستان آخر» آمده است: «باجی و کدخدا تنها بازمانده‌های روستایی متروک هستند که روستایشان کم‌کم در حال زیر آب رفتن است. آنها هر کدام در آن ناکجاآباد منتظر سفر کرده‌های خویش هستند، چیزی که برای دیگران قابل درک و فهم نیست. تا آنکه شبی بر حسب اتفاق و جبر طبیعت باجی و کدخدا که تنها مونس هم هستند، از هم دور شده و جدا می‌افتند. تلاش کدخدا برای بازگشت در آن شب نتیجه نداده و باجی در روستا تنها می‌ماند و...».

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.