جمعه ۲۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵

به بهانه توزیع یک فیلم در شبکه نمایش خانگی

جاهد: «اکباتان» آخرین بازی داود رشیدی در سینماست/ دیدن این فیلم همراه با خوردن چیپس و پفک اشتباه است!

فیلم اکباتان*

سینماپرس: همزمان با توزیع فیلم«اکباتان» در شبکه نمایش خانگی سید محسن جاهد با بیان اینکه «اکباتان» آخرین بازی داود رشیدی در سینما بود گفت: این فیلم به شدت سینماست و به عمق قصه توجه بیشتری دارد تا پوسته آن.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، فیلم سینمایی «اکباتان» به کارگردانی مهرشاد کارخانی و تهیه کنندگی مشترک سید محسن جاهد و رویا شریف به تازگی وارد شبکه نمایش خانگی شده است. فیلمی که به شدت ادای دین به فیلم سینمایی «فراتر از تله» ساخته مرحوم جلال مقدم است و به نوعی از آن فیلم اقتباس شده است.  به همین بهانه با سید محسن جاهد، تهیه کننده و مدیر فیلمبرداری این فیلم گفتگویی انجام داده ایم.

وی در مورد ویژگی های این فیلم اشاره کرد و گفت: فارغ از عدم جذب مخاطب عام توسط  فیلم سینمایی «اکباتان»، این فیلم مخاطبین خود را دارد و مطمئناً کسانی که هوادار فیلم های قهرمان محور و فیلم های سالم دهه پنجاه و شصت که مخاطب خود را با ظواهر دلفریب، گول نمی زدند هستند، به این فیلم هم علاقه‌مندند و با قهرمان فیلم که ممکن است از روی اجبار و به ناچار از مسیری غیر هموار و گاه خلاف نظم ظاهری جامعه، برای رسیدن به هدف حرکت می کند، هم ذات پنداری دارند.

مدیر فیلمبرداری «ابراهیم خلیل الله» در ادامه افزود: این فیلم به شیوه ۳۵ میلیمتری فیلمبرداری شده و با توجه به بکار گیری تمام ارکان حرفه ای و تاثیرگذار در کیفیت فیلم، نتیجه آن حصول فیلمی هدف مند شده است که حتماً کسب درآمد مالی از آن در نزد سازندگانش، در درجات پایین تری نسبت به خود ذات فیلم بوده که سعی کردیم در نوع ، جنس و فضای کلی فیلم از منظر کارگردانی و به تبع آن طراحی صحنه و لباس، نوع  نورپردازی و فیلمبرداری، جلوه های ویژه میدانی و حتی نوع باران های آن و ... به گونه ای عمل کنیم که در مجموع  فیلمی تاثیرگذاری و در عین حال صاف ، ساده و شرافتمند باشد.

جاهد در ادامه به فضاسازی های فیلم اشاره کرد و افزود: موضوع این فیلم و پرداخت به آن، پتانسیل بالایی برای به اصطلاح سیاه نمایی داشت ولی با توجه به سطح آگاهی و شعور بالای کارگردان فیلم، مهرشاد کارخانی، ما اصلاً نیازی به بکارگیری ابزار غیرسینمایی و غیر حرفه ای مثل انواع سیاه نمایی های مرسوم نداشتیم و به سراغ سینمای شرافتمند رفتیم، سینمایی که حرفی برای گفتن دارد و در فیلم سینمایی «اکباتان»، به جوانان و آن هایی که فقط به اصطلاح بادی در سر دارند، می گوید که هدف وسیله را جبران نمی کند و بار کج به منزل نمی رسد پرداختیم.

مدیر فیلمبرداری «عملیات مهدکودک» اضافه کرد:   فیلم سینمایی «اکباتان» را باید تنها و دقیق دید تا آن را فهمید و تماشای این فیلم با تخمه ، چیپس و پفک اشتباه است!

جاهد ادامه داد:  به نظر من «اکباتان» با اینکه ضرر مالی برای ما داشت و در فصل بدی روانه اکران شد و حجم پخش خوبی هم نداشت اما من همیشه از آن به عنوان یک اثر قابل اعتنا در حد و اندازه های خودش یاد میکنم .

 بنابراین گزارش، در این فیلم شاهد احمدلو، مزدک میرعابدینی، سحر قریشی، سروش صحت، مانی حیدری، پوراندخت مهیمن، با حضور افتخاری داوود رشیدی به ایفای نقش پرداخته اند.

عوامل تولید این فیلم عبارتند از: نویسنده، کارگردان و طراح صحنه ولباس:مهرشاد کارخانی، مدیر فیلمبرداری:سید محسن جاهد، تدوین:حسن ایوبی، آهنگساز: ستاراورکی، صدابردار: علیرضا غفارنژاد، طراح گریم: مهین نویدی، جلوه های ویژه میدانی:حسن راستگو، مدیر تولید: مهدی کیهانی، برنامه ریز و دستیار اول کارگردان:ایما استمراری، دستیار اول فیلمبردار:رسول تنهایی، مدیر تدارکات:محمد سلمانی، عکاس: علی حمید نژاد و تهیه کنندگان:سید محسن جاهد و رویا شریف.

مهرشاد کارخانی تا کنون ساخت فیلم‌هایی چون «گناه من»، «ریسمان باز» و «کوچه ملی» را برعهده داشته است و «اکباتان» چهارمین کار بلند سینمایی وی محسوب می‌شود.

برچسب‌ها

نظرات

  • حمید ۱۳۹۳/۰۶/۲۸ - ۱۹:۵۲
    0 1
    فیلم ضعیفی بود
  • شهرزاد ۱۳۹۳/۰۷/۰۵ - ۱۴:۲۶
    0 1
    اکباتان یعنی سینما و سینما یعنی اکباتان

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.