چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۱

شمقدری: رشد آثار سینمایی با موضوع انقلاب، مقاومت و دفاع مقدس مهمترین ویژگی برگزاری جشنواره مقاومت است

روح الله شمقدری در جلسه نقد و بررسی فیلم سینمایی«روزگاری عشق و خیانت»

سینماپرس: روح الله شمقدری تهیه کننده سینما گفت: از مهمترین ویژگی های جشنواره مقاومت این است که به رشد فیلم های حوزه مقاومت، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس کمک می کند.

به گزارش سینماپرس، روح الله شمقدری، در گفت و گو با روابط عمومی جشنواره در رابطه با لزوم ساخت فیلم در حوزه مقاومت اسلامی و دفاع مقدس اظهار داشت: لزوم ساخت فیلم در حوزه دفاع مقدس و مقاومت به زمان و مکان خاصی وابسته نیست و به دلیل اینکه مبحثی مربوط  به حقیقت و حقانیت است در هردوره زمانی و درهر مکان جغرافیایی میتوان به آن پرداخت، البته ممکن است شرایطی به وجود بیاید که در آن شرایط نیاز به ساخت و تولید چنین فیلم هایی بیش از هر زمان دیگری احساس بشود. 

وی در رابطه با مهمترین ویژگی جشنواره امسال بیان کرد: مدت ها بود حوزه سینمای دفاع مقدس و مقاومت از موضوعات ارزشی فاصله گرفته بود و برای اینکه رویکرد بازگشت ارزشمندانه به این مباحث محقق شود یک اتفاق لازم بود که خوشبختانه جشنواره امسال این بستر مناسب را برای این فیلم ها ایجاد کرده است و موضوعات ارزشی مجددا وارد سینمای ایران شده است. امیدوارم که این اتفاق در جشنواره های آینده هم رخ بدهد.

وی با بیان اینکه حضور فیلم های ارزشی در جشنواره امسال چشمگیر است بیان کرد:  ویژگی قابل توجه جشنواره امسال این است که تعداد قابل توجهی فیلم خوب و ارزشمند در جشنواره حضور دارند که در واقع می توان گفت که این ویژگی در سالهای اخیر منحصر به فرد است.

شمقدری در رابطه با سالانه برگزار شدن جشنواره مقاومت خاطر نشان کرد: سالانه شدن جشنواره اتفاق مثبتی است اما اگر بخواهد واقعا  در عمل نیز مثبت باشد و مثبت باقی بماند به عوامل دیگری وابسته است و آن این است که ما باید آنقدر تولیدات سینمایی در حوزه دفاع مقدس، مقاومت و مفاهیم ارزشی داشته باشیم که جشنواره ارزش سالانه برگزار شدن را داشته باشد و اگر این امر محقق شود قطعا تحول بزرگی در سینمای مقاومت و دفاع مقدس رخ خواهد داد. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.