یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴

گفتگوی خبرنگار ما بازیگر فیلم «خانوم»

اندیشه فولادوند: همکاری با یک فیلم اولی خوش سابقه ریسک نیست/ برای باورپذیری نقشم از «بانک عاطفی»ام خرج می‌کنم

خانوم

سینماپرس: اندیشه فولادوند بازیگر سینما پیرامون همکاری با یک کارگردان کار اولی برای فیلم «خانوم» که در حال اکران است، گفت: «کار کردن با کارگردانان کار اولی که د فعالیتهای گذشته خود خوش درخشیدند و پیشیه سینمایی، اطلاعات دانشگاهی و تجربی دارند اصلا ریسک نیست؛ تینا پاکروان کارگردانی است که با بزرگان سینما کار کرده و شناخت من از ایشان اطمینان به همکاری را تامین کرد.»

فولادوند در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: «زمانی من با یک کارگردانی روبرو می شوم که هیچ پشتوانه سینمایی ندارد و فقط خودش است و متن، آن زمان من باید برای حضور در آن پروژه تصمیم بگیرم که دیگر به ریسک تبدیل می شود. اما همکاری تینا پاکروان با بهرام بیضایی، داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی و... و تحصیلات سینمایی او نشان از توان بالایشان برای من داشت.»

بازیگر فیلم «کلاشینکف» افزود: «دوستی من با تینا پاکروان دلیل دیگر من برای همکاری با ایشان بود و من جهان بینی ایشان را می شناختم و به همین دلیل با قلبی آسوده به گروه عوامل فیلم پیوستم.»

بازیگر فیلم «سربازان جمعه» پیرامون میزان شناخت خود از کاراکتر فیلم بیان داشت: «نقشی که ایفا کردم و عکس العمل ها و تصمیم گیری های «یلدا» اصلا به من نزدیک نیست به بیان دیگر می توانم بگویم «یلدا» نقطه مقابل من است. تمام آن چه که من نیستم «یلدا» است.»

وی اظهار داشت :«فردی به مانند «یلدا» را در اطراف خودم دیده ام. من معتقد هستم انسان ها به دلیل برخورد با افراد مختلف در جامعه یک بانک عاطفی با خود دارند که شامل تجربه شنیدن خاطرات دیگران، تجربیات نظاره های ما در طول زندگی، تماشای زندگی دیگران و ... می شود. من برای ایفای نقش های باورپذیر از این بانک عاطفی خرج می کنم.»

فولادوند افزود: «برای کامل کردن شخصیت «یلدا» از بانک عاطفی ام کمک گرفتم. این بانک عاطفی همیشه به مدد نقش می رسد که می تواند براساس روانشناسی هر فرد یک نتیجه سومی دهد که آن نتیجه سوم کاراکتری است که فرد بازی می کند. همین اتفاق برای من در مورد «یلدا» رخ داد.»

بازیگر فیلم «سن پترزبورگ» پیرامون میزان تحقیق از شخصیت «یلدا» بیان داشت: «زمانی که فیلم نامه به دستم رسید فرصت کافی برای شناخت کامل از آن را داشتم چرا که خانم پاکروان ایران نبودند. شخصیت «یلدا» به گونه ای نبود که برای آن تحقیق میدانی انجام دهم. «یلدا» کنکاش درونی نیاز داشت که براساس همان بانک عاطفی تامین شد.»

وی پیرامون فعالیت های جدید خود افزود: «مدتی زیادی است که مشغول بازی در فیلم جذاب و پرچالش تورج اصلانی با عنوان «کاملا خصوصی، جهت آگاهی عموم» هستم. نزدیک به ۲ ماه است که فیلمبرداری آغاز شده و فکر می کنم تا ۱ ماه آینده ادامه داشته باشد.»

فولادوند ضمن بیان اینکه اولین نمایش این فیلم در جشنواره فیلم فجر خواهد بود، افزود: «من سالها منتظر چنین نقشی بودم و خوشحالم که سرنوشت چنین کاراکتری را در مسیر روحی من قرار داد. کاراکتر من در این فیلم شخصیتی دیر آشنا است. نقش من به گونه ای است که ارتباطم با دنیای اطراف قطع شده و در لوکیشن زندگی می کنم.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.