یکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۱

گفتگوی سینماپرس با بازیگر «مختارنامه»

گفتنی های جعفر دهقان از بازی در سریال های «هانیه» و «معمای شاه» / به شخصیت «رضاخان» وفادارم!

جعفر دهقان درپشت صحنه سریال «معمای شاه» به کارگردانی محمدرضا ورزی

سینماپرس: جعفر دهقان بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون از اتمام بازی در سریال «هانیه» خبر داد و گفت: دو سال است که درگیر بازی در سریال «معمای شاه» به کارگردانی محمد رضا ورزی هستم و همواره سعی کردم طبق فیلمنامه به این شخصیت وفادار باشم.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در مورد فعالیت های خود اظهار داشت: در یک سریال نمی شود همه شخصیت های تاریخی را مو به مو دنبال و زندگی همه آن ها را به طور کامل مورد بررسی و موشکافی قرار داد.

دهقان ادامه داد: در سریال «معمای شاه» نیز به کاراکتر رضا شاه به همان اندازه ای که امکان دارد، پرداخته شده است و در آن برخی از کارهای رضا شاه را به عنوان فردی صاحب قدرت مشاهده خواهید کرد.

بازیگر فیلم سینمایی «دستفروش» در پایان این گفتگو به ویژگی های این نقش اشاره کرد و توضیح داد: من شخصیت رضا شاه را آنگونه که بوده بازی کرده ام و سعی داشتم هیچ چیزی از خودم به صورت بداهه به این نقش اضافه نکنم  راجع به شخصیت «رضا خان» برداشت های متفاوتی وجود دارد اما من خود را موظف دانستم آن چیزی را بازی کنم که محمد رضا  ورزی به عنوان کارگردان می خواهند.

 دهقان همچنین گفت: به تازگی بازی ام در سریال «هانیه» به کارگردانی سید جلال دهقان اشکذری و تهیه کنندگی علی مهام به اتمام رسیده است.

وی در مورد نقش خود در این سریال توضیح داد: در این سریال نقش یک سرهنگ شهربانی را بازی کردم  که علاوه بر درگیری‌های انقلاب،‌ دچار یک سری مشکلات و معضلات خانوادگی هم می‌شود.

بازیگر سریال «مریم مقدس» در ادامه افزود: این نقش با سایر نقش‌هایی که تاکنون بازی کرده ام،  بسیار متفاوت بود و ارزش تجربه کردن را داشت ، به همین جهت بعد از خواندن فیلمنامه بازی در این نقش را پذیرفتم.

بازیگر سریال «یوسف پیامبر» یادآور شد: گرمای مرداد شهر یزد کمی گروه را اذیت می کرد اما همدلی و متن خوب باعث شد این گرما کمتر احساس شود و لطمه ای به پروسه فیلمبرداری این سریال نزد. 

بازیگر سریال «مختارنامه» به ویژگی های سریال «هانیه» پرداخت و توضیح داد: به نظر من سریال «هانیه» به هیچ وجه سریال مناسبتی نیست و داستان آنقدر جذاب است که می تواند مخاطبان میلیونی سیما را با خود همراه کند، امیدوارم این سریال قربانی پخش سریال مناسبتی نشود.

دهقان گفت: بعد از اتمام بازی در سریال «هانیه»، در تله فیلم «چتر عاشقانه» به کارگردانی نیلوفر شهیدی به عنوان مهمان حضور داشتم.

جعفر دهقان در سال ۱۳۳۹ در تهران متولد شد. بازيگری در تئاتر را از سال ۱۳۵۴ و همچنين بازی در سينما را از سال ۱۳۶۰ با فيلم «توجيه» به كارگردانی «منوچهر حقانی پرست» آغاز كرد.

۳۴ فیلم در کارنامه بازیگری جعفر دهقان به ثبت رسیده است که از جمله آنها می توان به «روزگاری عشق و خیانت»، «بی همتا»، «حماسه مجنون»، «شهر آشوب» و ... اشاره کرد.

جعفر دهقان سریال های «گذر از رنج ها» ساخته فریدون حسن پور را آماده نمایش دارد.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.