شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۳

آزاد ارمکی در گفتگو با سینماپرس:

اغلب فعالان انیمیشن به کار در حوزه های تبلیغاتی رو آورده‌اند

انیماتور

سینماپرس: علیرضا آزاد ارمکی کارگردان انیمیشن در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: بازار کار در حیطه انیمیشن به قدری ضعیف است که من و اکثر همکارانم برای ادامه فعالیت های مان مجبور به کار در بخش تبلیغات شده ایم.

آزاد ارمکی در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: صدا و سیما از ساخت انیمیشن حمایت چندانی نمی کند و در این زمینه تولیدات خاصی ندارد. به همین دلیل من و اکثر همکارانم به ناچار در حدود ۲ سال اخیر مجبور به فعالیت در بخش های دیگر شده ایم و از کار اصلی مان که ساخت فیلم های انیمیشن است دوری کرده ایم. فقط ممکن است هر چند وقت یک بار با تهیه کننده ای خصوصی برای ساخت فیلم یا مجموعه ای وارد همکاری شوم.

این کارگردان در ادامه از ساخت مجموعه ای تلویزیونی در بخش خصوصی خبر داد و گفت: به تازگی ساخت مجموعه ای تلویزیونی که در آیتم های کوتاه ساخته می شود را در دست دارم که در مرحله پیش تولید است. این مجموعه قصه های کوتاهی را روایت می کند که در آن مضامین انسانی بسیاری مطرح می گردد.

آزاد در ادامه افزود: هنوز نامی برای این مجموعه در نظر گرفته نشده است اما قصه های این مجموعه تلویزیونی در فضاهایی خاص روایت می شوند که ما تا جایی که امکان داشته از دیالوگ استفاده نکرده ایم و تمام تلاشمان این بوده که قصه ها را بدون گفتار روایت کنیم تا همه افراد با ملیت های مختلف بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.

وی افزود: تا امروز ساخت قسمت کوتاهی از این مجموعه با عنوان «چتر رنگارنگ» انجام شده است. در قسمت های مختلف این مجموعه به مباحث و موضوعات انسانی بسیاری از جمله راستگویی، امانت داری و مسائلی از این قبیل می پردازیم که به عنوان مثال در پایان قسمت «چتر رنگارنگ» نیز آیه ای از قرآن کریم به شکل متن استفاده کرده ایم.

این کارگردان خاطرنشان کرد: این مجموعه که به تهیه کنندگی مهدی ادریسی ساخته می شود قرار است در ۱۳ قسمت ۵ دقیقه ای در یکی از شبکه های سراسری و برون مرزی پخش شود.

آزاد در ادامه از ساخت انیمیشنی کوتاه خبر داد: ساخت انیمیشنی کوتاه با عنوان «هفتمین سین» را به تازگی به پایان رسانده ام که به تهیه کنندگی سمیه قائمی فر ساخته شده است و قرار است در ایام نوروز توسط یکی از شبکه های سیما پخش گردد. امیدوارم این دو اثر با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبرو شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.