چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲

جزیره کیش؛ میزبان مهمانان مرکز گسترش

انتقاد رئیس انجمن انیمیشن ایران از بی توجهی«حجت الله ایوبی» به دومین همایش علمی انیمیشن

 روانبخش صادقی

سینماپرس: دومین همایش انیمیشن ایران در حالی از سوی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و با حضور برخی مسئولان و فعالان حوزه انیمیشن و بدون دعوت از خبرنگار سینماپرس( که گهگاه انتقادات خود را نسبت به عملکرد این مرکز در بخش های منتشر می نماید) در جزیره کیش برگزار شده است که رئیس آسیفای ایران از عدم بی توجهی ایوبی رئیس سازمان سینمایی به انیمیشن گله کرد.

به گزارش سینماپرس، آیین افتتاح دومین همایش ملی انیمیشن ایران صبح امروز با حضور جمعی از مدیران، فعالان این عرصه  و تعدادی از خبرنگاران رسانه های مد نظر روابط عمومی این مرکز در هتل پارمیس جزیره کیش برگزار شد.

در این مراسم علیرضا قاسم‌خان دبیر دومین همایش ملی انیمیشن طی سخنانی اظهار داشت: مجموعه فعالیت‌های انیمیشن ایران از تولید، پخش،‌بازاریابی و ... دچار بحران‌هایی است که باید با چاره‌جویی به دنبال رفع آن باشیم.

وی ادامه داد: به این دلیل از کلمه بحران استفاده کردم چرا که به زعم بسیاری از فعالان حوزه انیمیشن دوران حاضر دوران بسیار حساسی برای این صنعت است و رویکرد دوم همایش انیمیشن پژوهش محور است که در قالب دو برنامه اصلی برای گفت‌وگو و ارایه نظر مطالب ارایه می‌شود تا راه‌های اساسی حل بحران برداشته شود.

معاون فرهنگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی خاطر نشان کرد: در برنامه نخست ۸ مقاله ارایه می‌شود که این ۸ مقاله از بین ۱۶ مقاله نهایی انتخاب شده که در مجموع ۶۴ مقاله به همایش‌ ارایه شده بود و در قالب یک کتاب چاپ و در دسترس عموم قرار خواهند گرفت و در برنامه دوم ۷ کار گروه پیش‌بینی شده است که پس از تدوین مسایل مطرح شده در آن در اختیار مسئولان قرار خواهد گرفت.

در ادامه مراسم روانبخش صادقی مدیرعامل آسیفای ایران در صحبت‌های خود گفت: سوالات بسیاری در حال حاضر وجود دارد از جمله آنکه اصلا چه انتظاری از انیمیشن ایران داریم و در وهله بعدی آیا صنعت انیمیشن ما پتانسیل تولید را دارد یا خیر.

وی با انتقاد از عدم حضور رئیس سازمان سینمایی برای حضور در این همایش گفت: از دکتر ایوبی گله دارم که با وجود آنکه گفته بودند امسال را سال انیمیشن می‌دانیم نه در جلسه شورای سیاستگذرای همایش شرکت کردند و نه در خود همایش حضور دارند و اعتقاد دارم حضور ایشان در همایش ضروری بود.

این در حالیست که سید محمدمهدی طباطبایی‌نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی طی سخنان خود در توضیح دلایل عدم حضور رئیس سازمان سینمایی اظهار داشت: آقای ایوبی شخصا پیگیر و مصوب برگزاری دومین همایش ملی انیمیشن بودند و از ابتدای سال به ماموریت‌های مرکز تغییر کرد بیش از نیمی از وقت و انرژی ما مربوط به سینمای انیمیشن شده است اما پس از اتفاقات مجلس آقای وزیر جلسه‌ای را با حضور معاونین ترتیب دادند و آقای ایوبی ناگزیر به حضور در این جلسه شدند که خودشان اعلام کردند یک اتفاق ناخوشایند و ضروری باعث شد تا نتوانند در این مراسم بیایند و مخصوصا از من خواستند تا از آقای استاد علی‌اکبر صادقی و  همه دوستان عذرخواهی کنم.

در این مراسم که از استاد علی اکبر صادقی نیز تقدیر بعمل آمد مدیرعامل مرکز گسترش در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: آنچه برای بنده اولویت دارد این است که اعضا و اهالی انیمیشن چند روزی را در کنار هم سپری می‌کنند و آنچه بعدها رخ می‌دهد می‌تواند در ذیل این همراهی باشد و اگر ما بتوانیم در سال‌های زوج این همایش را برگزار کنیم  اتفاقات خوبی رخ خواهد داد.

این همایش تا روز جمعه سیزده شهریور امسال در جزیره کیش برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.