جمعه ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷

به انگیزه برگزاری کنگره سراسری ۲۰۰۰ شهید هنرمند؛ 

قنادیان: الگوسازی از شهدای هنرمند مقابله با تهاجم فرهنگی غرب است 

دکتر حسین قنادیان

سینماپرس: دکتر حسین قنادیان رئیس سابق سازمان بسیج هنرمندان گفت: به نظر می‌رسد به دلیل تهاجم فرهنگی انحرافات تجاری، سیاسی و اخلاقی از طرف غرب در میان هنرمندان در حال ترویج است که می‌توان از طریق الگوسازی از شهدای هنرمند با این نقشه شوم مبارزه کرد.

به گزارش سبنماپرس، حسین قنادیان در گفتگویی با بیان این مطلب افزود: کنگره بازروایی جریانی است که ادعا دارد هنر اصیل یک طیف گلخانه‌ای و بی‌مسئولیت نیست و تعهد در آن امری عینی و عملی است.

به گفته وی، هنر متعهد و فاصله‌ی آن با بخشی دیگر که در آن هنر، یک تفنن و یک راه کسب تلقی می‌شود؛ امری جدی و کاملا واقعی است و به نظر می‌رسد به دلیل تهاجم فرهنگی انحرافات تجاری، سیاسی و اخلاقی از طرف غرب در میان هنرمندان در حال ترویج  است که می‌توان از طریق الگوسازی از شهدای هنرمند با این نقشه ی شوم مبارزه کرد.

دکتر قنادیان با بیان اینکه کنگره‌های بزرگداشت شهدا، بنا به انتساب به مقام شهید همواره مقدس هستند، خاطرنشان ساخت: شهدای شهری و روستایی ما، عشایر و کارگران ما،  دانشجو و استاد، مهندسی  و بازاری، دانش‌آموز و  همه و همه برای حماسه‌ی دفاع مقدس جانفشانی نموده‌اند و برای ما عزیز و ارزشمند هستند. با این حال به نظر می‌رسد این کنگره سراسری که برای اولین بار  پس از دفاع مقدس در این سطح برگزار می‌شود به دلیل ویژگی‌ها و حساسیت‌های عمومی که در حوزه‌ی هنر و هنرمندی وجود دارد همواره حساسیت‌های خود را داشته  و خواهد داشت.

وی اضافه کرد: به نظر می‌رسد، فارغ از تکریم مقام شهدا، بازروایی که درباره‌ی ارتباط هنر و شهادت در این کنگره صورت می‌پذیرد، جذابیت و ملاحظات تازه‌ای دارد و جامعه را فرا روی اطلاعات و معرفتی ارزشمند از ابعاد وجودی شهدای هنرمند کشور قرار خواهد داد.

قنادیان عنوان کرد: هنرمندان برای حضور فعال در این کنگره می‌توانند ضمن یاری برگزارکنندگان در جهت شناخت بهتر شهدای هنرمند، راه‌های نوین ارائه‌ی مطلب و یادآوری این شهدا را به روش‌های گوناگون و جذاب پیشنهاد نمایند.

وی ادامه داد: کنگره‌ی بزرگداشت شهدای هنرمند، باید در همه جوانب از عنصر هنر بهره ببرد و طریقه‌ی ارائه مطالب در آن به گونه‌ای باشد که بدون هیچ  تکلّف و کلیشه‌ای اشاره‌ی مستقیمی، تفاوت آن با سایر کنگره‌های مشابه حس شود. در این زمینه نیز، تنها خود هنرمندان هستند که باید وارد میدان شوند و بتوانند با حضور خود جذابیت افزایی نمایند و برکت و اثر کنگره هم مشارکت در اداره، برپایی و تولیدات هنری - ادبی این کنگره است که ان شاء الله شاهد آن خواهیم بود.

شناسایی و ثبت ۳۰۷ شهید خوشنویس در بانک کنگره شهدای هنرمند

در راستای برگزاری کنگره سراسری ۲۰۰۰ شهید هنرمند، تاکنون اطلاعات ۳۰۷ شهید خوشنویس در بانک اطلاعاتی کنگره شهدای هنرمند شناسایی و ثبت شده است.

به گزارش سینماپرس، روابط عمومی کنگره سراسری ۲۰۰۰ شهید هنرمند با اعلام این خبر افزود: در این جامعه هنری، آمار شهدای خوشنویس استان‌های خراسان رضوی با ۵۷ شهید و استان‌ فارس با ۲۴ شهید، اصفهان با ۲۲ شهید و تهران با ۲۲ شهید بالاترین آمار را دارند.

چشم انداز آماری استان‌های مختلف به این شرح است: اردبیل ۱۲، اصفهان ۲۲، البرز ۵، ایلام ۱، آذربایجان شرقی ۱۲، آذربایجان غربی ۴، بوشهر ۴، تهران ۲۲شهید، چهارمحال و بختیاری ۳ شهید، خراسان جنوبی ۱ شهید، خراسان شمالی ۵ شهید، خراسان رضوی ۵۷ شهید، خوزستان ۱۷ شهید، زنجان ۶ شهید، سمنان ۱۲ شهید، فارس ۲۴ شهید، قزوین ۱۴ شهید، قم ۷ شهید، کرمان ۱۴شهید، کرمانشاه ۵ شهید، گلستان ۶ شهید، گیلان ۸شهید، لرستان ۲ شهید، مازندران ۱۶ شهید، هرمزگان ۱ شهید، همدان ۱۱ شهید و یزد ۱۶ شهید. البته این آمار ثبت شده در بانک اطلاعاتی جامع شهدای هنرمند است که تاکنون به ثبت رسیده است.

کنگره سراسری ۲۰۰۰ شهید هنرمند در پنج رشته هنری شامل: سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی، موسیقی و شعر و ادبیات اواخر دی‌ماه سال‌جاری توسط سازمان بسیج مستضعفین، سازمان بسیج هنرمندان با مشارکت و تعامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حوزه هنری، خانه هنرمندان ایران، مرکز بسیج سازمان صدا و سیما و بنیاد فرهنگی روایت به دبیری محمد خزاعی در تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.