سه‌شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱

امیر مسعود علمداری در مصاحبه با سینماپرس:

آثار انیمیشن«فیلم فجر» فرمت تلویزیونی دارد نه سینمایی/ انیمیشن سازان باید به قصد اکران تولید کنند

امیرمسعود علمداری

سینماپرس/ امیرمسعود علمداری مدیر مسئول نشریه تخصصی پیلبان بیان داشت: این رویکرد را چه بپذیریم و چه رد کنیم، واقعیت قابل انکار این است که اغلب فیلم های انیمیشن شرکت کننده در جشنواره فجر امسال با رویکرد بلند تلویزیونی ساخته شده و این فرمت البته با انیمیشن سینمایی تفاوت دارد.

علمداری در گفتگویی با خبرنگار سینماپرس اظهار داشت: هیات انتخاب جشنواره اگرچه با رویکردی کیفی به آثار نگریسته است و تلاش دارد تا کارنامه قابل دفاعی را ارایه دهد اما متاسفانه از هفت فیلم انیمیشن شرکت کننده در جشنواره فیلم فجر امسال تنها دو فیلم ( در مسیر باران/ حامد کاتبی) و ( فهرست مقدس / محمد همدانی) به مسابقه آثار انیمیشن راه یافته اند.

وی افزود: در رسانه تلویزیون ابعاد نمایش در مقایسه با سینما بسیار کوچک است و صحنه های خلق شده بدون جزییات قابل توجه و لذتبخش است. در سینما با پرده ای عریض مواجه هستیم که تا چندده برابر جزییات را به نمایش می گذارد، بنابراین اگر جزییات کافی مورد توجه قرار نگیرد، حضور یک شخصیت با فضای خالی اطراف اش جذاب نخواهد بود. از طرفی مو و چشم و... و حرکت طبیعی لباس و میمیک و رنگ ها و... به چشم خواهد آمد که همگی از بخش های تکنیکی سخت در تولید انیمیشن هستند.

این فعال حوزه انیمیشن تأکید کرد: تجربه تولید اثر سینمایی در انیمیشن فرآیند و چالشی بزرگ است و با وجود سیطره سینمای زنده بر اکران و تمامیت خواهی موجود، هنوز هنرمندان انیمیشن به این بازار اطمینان ندارند؛ اگرچه موفقیت تهران ۱۵۰۰ و شاهزاده روم اقبال مخاطب را به این مدیوم نشان داد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد با رویکردی حمایتی و تشویقی برای تولید انیمیشن سینمایی شاهد تولیداتی از ابتدا برای سینمای اکران باشیم. جای امیدواری است که حضور پرشمار فیلم های انیمیشن در جشنواره امسال انگیزه هنرمندان این عرصه را برای تولیدات کیفی افزایش دهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.