سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴

برگزاری فرش قرمز سفارشی برای یک فیلم! +عکس

فارس: هشتمین روز جشنواره فیلم فجر هم با اعتراض و گلایه اهالی رسانه نسبت به عدم مدیریت صحیح در پردیس سینمایی ملت، سپری شد.

 هشت روز از جشنواره فیلم فجر گذشته و خبرنگاران و عکاسان؛ این نمایندگان رسانه های دیداری، شنیداری، نوشتاری، همچنان با مدیریت های سلیقه ای گروه تشریفات و ستاد خبری دست به گریبانند.

 به طوری که بخش عکس ستاد خبری جشنواره که پوشش آن به عهده دو عکاس با سابقه فیلم_بابک برزویه، مسعود ساکی_ است، در گوشه ای از وی آی پی خلاصه می شود و گویی آتلیه ای جمع و جور تهیه شده تا بازیگران نام آشنا ژست بگیرند و عکاسان ستاد خبری روزی چهار نوبت، بی دغدغه، قبل هر اکران، از عکس هایی که گرفتند دلشان قنج برود و در این میان با رعایت خط و مرز که دوستان تشریفات ایجاد کردند باقی عکاس ها می توانند چند تایی عکس کاسب شوند!
برای حاضران در پردیس با این اوصاف چنین تصوری ایجاد شده در گوشه سمت راست از فضای باز وی آی پی در طبقه اول، یک گالری شخصی برپاست که کسی اجازه ندارد به محدوده آنها نزدیک شود_البته جز شاگردان دو عکاس مذکور_ مبادا آرامش این سفارش شده ها، خدشه دار شود.
 
 باز هم اعتراض رسانه‌ای ها: برخی نورچشمی‌اند!
روز هشتم همراه با یک اعتراض دیگر اهالی رسانه نیز بود. آنها به این معترض بودند که تنها فرصت تهیه مصاحبه از بازیگران و عوامل توسط خبرنگاران و گزارشگران حاضر در کاخ مردمی فیلم فجر، چند دقیقه قبل از هدایت آنها توسط گروه تشریفات به سمت پارکینگ است که آن چند دقیقه نیز اکثرا صرف سلفی گرفتن هنرمندان با طرفدارانشان می شود، اما در این شرایط سخت، چند رسانه تصویری که گویا از ستاد جشنواره مجوز حضور و استقرار در وی آی پی را دارند در کمال آرامش و وقت کافی مصاحبه های اختصاصی و خاص را تهیه می کنند در یک فضای دور از انصاف و غیررقابتی خود بر خود پیروز می شوند.
و در این میان، اخیرا برای ساکت کردن خبرنگاران گاهی اجازه حضور به خبرنگاران آن هم در سکوت و در گوشه ای از وی آی پی که دید نداشته باشد، برای دقایقی داده می شود.

یک فیلم با دو فرش قرمز
از عجایب روز هشتم در کاخ مردمی می توان به فرش قرمز فیلم فراری اشاره کرد، فرش قرمز  پیش از اکران با تعداد کمی از عوامل با حضور کارگردان و ترلان پروانه بازیگر فیلم برگزار شد. اما درحالی که پخش فیلم فراری در سالن های پردیس ملت به نیمه رسیده بود، فرش قرمز دیگری برای این فیلم روی سن، برگزار شد، البته این فرش قرمز دوم با حضور بازیگرانی که به فرش قرمز اولی نرسیده بودند، انجام شد.
 فرش قرمزی سفارشی دور از چشم خبرنگاران، بدون حضور مردم و تنها برای ژست و عکس گرفتن از بازیگرانی که دیر آمده بودند.
البته به معدود عکاسان رسانه ها نیز گفته شد از این مراسم صوری عکس و فیلمی نگیرند، اما برخی عکاسان باز کار خود را انجام دادند!
 
 "ماه گرفتگی" و مردمی که در سکوت مطلق به تماشا نشستند
 فرش قرمز فیلم سینمایی ماه گرفتگی با روایت اتفاقات 88، در حالی برگزار شد که اطیابی، کارگردان فیلم خطاب به حضار گفت: امیدوارم یک فیلم خوب ببینید؛ حال فارغ از اینکه در این مورد قضاوت می کنید، می دانم که به هر حال، نارضایتی های تفکرات تندرو موجود است.
اما اینجا سالنی است که من می توانم با مردم فیلم را ببینم و برایم ارزشمند است. فیلم را با قضاوت خودتان ببینید نه با قضاوت طیف های فکری وابسته به جناح و سیاست.
ممکن است با این فیلم برخورد خاص دیگری بکنند، شما برخورد خودتان را داشته باشید.
بر همین اساس، مردمی زیادی در سکوت و دقت تا پایان فیلم، ماه گرفتگی را دیدند گرچه مطمئنا همه آنها دیدگاه یکسانی در مورد موضوع فیلم نداشتند، اما اینکه تماشای فیلم در سالن ها در سکوت و به طور کامل انجام شد، قابل توجه است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.